quattro > Pradžia

Aktualumas

  • 1920x600_ade_w_2019_21.jpg
1920x600_ade_w_2019_21.jpg

„quattro“

Kas pažįsta Audi, pažįsta ir „quattro“. Be to, kas nors kartą važiavo „quattro“ automobiliu, nebenorės važiuoti jokiu kitu. Kodėl? Todėl, kad ši pavara taip įtikinamai perduoda variklio galią į kelią. Šiuolaikiškiausia „quattro“ technologija užtikrina dinamiką ir saugumą bei tuo pačiu metu teikia išskirtinį ir nepakartojamą važiavimo malonumą.

quattro

Audi automobilis su „quattro“ pavara saugiai ir be problemų pravažiuoja ten, kur automobiliai su dviem varančiaisiais ratais nebeturi varančiosios jėgos – pavyzdžiui, slidžiame arba negrįstame kelyje.

Audi siūlo skirtingų versijų „quattro“ pavarą individualiai kiekvienam modeliui. Kompaktiškos konstrukcijos serijoje su skersai sumontuotu varikliu daugiadiskė sankaba su hidrauliniu jungimu ir elektroniniu valdymu sumontuota prie galinės ašies. Sportiniame R8 automobilyje su prieš galinę ašį įrengtu varikliu daugiadiskė sankaba yra prie priekinės ašies. Šios aktyvios sistemos kintamai perduoda jėgas abiems ašims priklausomai nuo važiavimo situacijos.

Savaime užsiblokuojantis tarpašinis diferencialas, kuris naudojamas daugybėje Audi modelių su išilgai priekyje sumontuotu varikliu, yra grynai mechaninė planetinė pavara. Paprastai jis perduoda sukimo momentą į priekinę ir galinę ašis 40:60 santykiu.

Kai kuriems automobiliams su galingiausiais varikliais tiekiamas sportinis diferencialas prie galinės ašies. Jis gali aktyviai skirstyti sukimo momentą tarp galinių ratų, naudodamas dvi greitinančiąsias pavaras su elektrohidrauliniu būdu valdomomis daugiadiskėmis sankabomis. Ekstremaliu atveju beveik visas sukimo momentas atitenka vienam ratui – sistema stumia automobilį į posūkį, o nepakankamas pasukamumas pašalinamas vos jam pasirodžius.

Jau 35 metus Audi skatina „quattro“ technologiją. Su daugiau nei aštuoniais milijonais pagamintų modelių su „quattro“ technologija Audi yra sėkmingiausias aukščiausios klasės automobilių su nuolatine visų ratų pavara gamintojas pasaulyje. O su „Audi lunar quattro“ galbūt jau greit ir mėnulyje. Su „quattro“ pavara Audi nustatė automobilių istorijos gairę – joks kitas gamintojas 1980 metais negalėjo pasiūlyti greitaeigės ir lengvasvorės visų ratų pavaros didelėje serijoje.

Technologijos debiutas įvyko 1980 metais Ženevos automobilių parodoje taip vadinamame Ur-quattro modelyje. 1986 metais Audi pakeitė rankiniu būdu blokuojama pirmosios kartos tarpašinį diferencialą „Torsen“ diferencialu, kuris galėjo kintamai skirstyti sukimo momentus. 2005 metais pasirodė planetinė pavara su asimetriniu dinamišku baziniu jėgų paskirstymu. Iki šios dienos savaime užsiblokuojantys Audi tarpašiniai diferencialai nuosekliai tobulinami ir yra varančiosios jėgos ir važiavimo dinamikos etalonas, tuo pačiu metu turėdami labai mažą svorį.

Visų ratų pavara „quattro“ yra kertinis akmuo, ant kurio stovi Audi. Dabar jį markė dar labiau stiprina – naujais modeliais ir naujomis technologijomis. Elektrifikuotoje transmisijoje „quattro“ pristato visiškai naują koncepciją, skirtą ateities mobilumui.

Taip pat Audi su „quattro“ technologija šventė daugybė triumfų automobilių sporte. Iki šiol balansas atrodo šitaip: keturi titulai ralio pasaulio čempionatuose, šešios pergalės garsiose kalnų lenktynėse Pikes Peak (JAV), vienas pelnytas titulas „US TransAm“ serijoje, du DTM titulai, vienuolika nacionalinių „Super Touring Car“ čempionatų ir viena „Touring Car“ pasaulio taurė. Paskutinė „quattro“ technologijos pergalė: Mattias Ekström ir jo privati ralio kroso komanda EKS lapkričio pabaigoje pelnė pasaulio čempionų titulus lenktynininkų ir komandinėje įskaitoje FIA ralio kroso pasaulio čempionate su Audi S1 EKS RX quattro automobiliu.