Viešasis įkrovimas > „e-tron“ kasdieniame gyvenime > Audi tron > Pradžia

Viešasis įkrovimas.

Ar tai dabar yra laisvė – galimybė nuvažiuoti elektromobiliu labai ilgus atstumus, ar lankstumas – galimybė jį protarpiais įkrauti, kai Jūs šiaip ar taip padarote pertrauką. O galbūt tai yra tiesiog alternatyva, kai Jūs neturite galimybės krauti namuose. Visais trimis atvejais asmeniškai Jums yra svarbi viešoji įkrovimo galimybių infrastruktūra.

Elektrinių transporto priemonių rinkos apžvalga Lietuvoje

Šiuo metu Lietuvoje yra registruota daugiau nei 1000 elektrinių transporto priemonių (VĮ „Regitra“ duomenys, 2019 m.). Augant rinkai , plečiasi ir įkrovimo stotelių infrastruktūra – auga stotelių skaičius, jos tampa vis galingesnės, trumpėja įkrovimo laikas. Stotelių tinklas jau dengia didelę Lietuvos dalį. Įkrovimo stotelės įrengiamos patogiose vietose – prie didžiųjų prekybos centrų, degalinėse, restoranų ar viešbučių teritorijose bei netoli lankytinų vietų. Šiuo metu Lietuvoje yra įrengtos 167 elektromobilių įkrovimo stotelės, 35 iš jų – valstybinės įrengtos greito įkrovimo, kurių galingumas siekia iki 50 kW. Dar 2 greito įkrovimo stotelės yra įrengtos įmonės UAB „Renerga“ – Klaipėdoje bei Druskininkuose savo elektromobilius vairuotojai gali įkrauti net 120 kW galingumo jungtimis. Šios jungtys priklauso pačioms moderniausioms ir galingiausioms įkrovimo stotelėms visoje Lietuvoje. Likusios 137 stotelės turi standartines lėto krovimo jungtis, kurios siekia 22 kW.

e-tron

Mokamos elektromobilių krovimo stotelės

Nors Lietuvoje daugelis įkrovimo stotelių yra nemokamos, tačiau augant rinkai, atsiranda vis daugiau privačių krovimo stotelių, kuriose elektromobilius galima įkrauti už tam tikrą mokestį. Nepaisant to, kiekvienas tiekėjas sudaro patogias sąlygas vairuotojui susimokėti už įkrovimą – šiuo metu šalyje yra 4 pagrindiniai būdai, padedantys tai padaryti. Pirmasis – platforma „AutoPilDYK“. Naudodamiesi „AutoPilDYK PAY“ paslauga, vartotojai patogiai ir greitai gali susimokėti už įkrovimo paslaugą pagal mobiliojo ryšio operatoriaus nustatytą tarifą be jokio operatoriaus įsikišimo. „AutoPilDYK“ aptarnauja 37 įkrovimo stoteles, kaina už kWh – 0,25 Eur. „UniPark“ programėlės pagalba, elektromobilių vairuotojai nuotoliniu būdu gali rezervuotis įkrovimo lizdą ir už paslaugą atsiskaityti pasirinkti būdu – suvedę banko ar kreditinės kortelės duomenis arba per mobiliojo ryšio operatorių. Tiesa, nors „UniPark“ krovimo stotelės yra nemokamos, tačiau vairuotojams tenka susimokėti už stovėjimą privačioje aikštelėje.

Išmanioji programėlė „VIRTA“ aptarnauja galingiausias Lietuvoje įrengtas „Renerga“ įkrovimo stoteles. Šiuo metu „VIRTA“ programėle galima atsiskaityti tik už šias stoteles, esančias Druskininkuose ir Klaipėdoje, kaina už kWh – 0,25 Eur.

„Charge it on” – dar vienas elektromobilių įkrovimo stotelių operatorius, aptarnaujantis 7 stoteles Vilniuje bei Kaune, čia kaina už kWh yra tokia pati kaip ir kitų operatorių – 0,25 Eur/kWh.

e-tron

Privalumai elektromobilių vairuotojams

Nepaisant vis tobulėjančios infrastruktūros Lietuvoje, elektromobilių vairuotojai gali džiaugtis ir kitais privalumas. Vienas iš jų – elektra varomi automobiliai padeda aplenkti dideles spūstis. Lietuvoje elektrinės transporto priemonės gali važiuoti specialiomis viešojo transporto juostomis, kurios leidžia aplenkti piko metu susidariusias automobilių spūstis. Taip pat elektromobilių vairuotojams nereikia mokėti už parkavimą mieste ar kitose viešose aikštelėse, kurios paprastai yra apmokestinamos valandiniais stovėjimo įkainiais. Dažnai vairuotojams nereikia mokėti ir už elektromobilių įkrovimą. Šiuo metu Lietuvoje yra virš 100 stotelių, kuriose savo transporto priemonę galima įkrauti visiškai nemokamai.

1
Įkrovimo galia priklauso nuo naudojamo elektros tinklo kištuko tipo, elektros tinklo įtampos konkrečioje šalyje, disponuojamų elektros tinklo fazių skaičiaus ir konkretaus kliento namų elektros instaliacijos. Todėl konkrečiu atveju ji gali būti mažesnė. Prijungimo prie elektros tinklo kabelis su pramoniniu kištuku ir valdymo modulis yra suderinti tarpusavyje bei leidžia įkrauti tam tikra galia. Nors vėlesnis prijungimo prie elektros tinklo kabelio pakeitimas į kabelį su kitu pramoniniu kištuku yra techniškai įmanomas, tačiau tam tikromis sąlygomis dėl to gali sumažėti įkrovimo galia.