„Esu čia, kad būčiau geriausia“

Sekdama tėvo pėdomis, Lia Block šiame interviu dalijasi įspūdžiais apie automobilių sportą. Sanreme, Italijoje, jau sėkminga lenktynininkė susipažįsta su praeityje sėkmingai ralyje pasirodžiusiomis ikonomis ir galimos automobilių sporto ateities technologijomis - „Audi S1 e-tron quattro Hoonitron“ pavidalu.

missing translation: fa.article-intro.reading-time – Tekstas: Nadia Riaz-Ahmed - nuotr: Mathieu Bonnevie - Filmas: REBEL Media GmbH – 11/28/2023

Close-up shot of Lia Block wearing a racing helmet.

Panašus oras galėjo būti ir 1981 m. spalį Sanremo apylinkių kalnuose, kai prancūzų ralio lenktynininkė Michèle Mouton tapo pirmąja moterimi, laimėjusia pasaulio ralio čempionato etapą su „Audi quattro“. Revoliucija šiame sporte. Revoliucija ir tuo metu dar net negimusios Lios Block akyse. Ji dar labiau džiaugiasi, kad gali patirti istorinius Pajūrio Alpių posūkius ir pakilimus kartu su savo dievaičiu Mouton ir „Audi S1 Hoonitron“ automobilyje - automobilyje, kuris turi daug ką pasiūlyti; jis gali nulemti net lenktynių ateitį. 

Taigi, kai istorinio „Audi quattro“ riaumojimas ir futuristinis „Audi S1 Hoonitron“ ūžesys nyksta, Lia Block pasakoja apie elektrifikacijos reikšmę, savo sporto šakos ateitį ir apie tai, kokią įtaką jai asmeniškai padarė įkvepiantis Michèle Mouton palikimas.

Lia, kokios buvo jūsų pirmosios mintys, kai išgirdote apie „Audi S1 e-tron quattro Hoonitron“?
Kai tėtis man papasakojo apie „Audi S1 Hoonitron“, buvau gana nustebusi ir šiek tiek sutrikusi, nes jis niekada anksčiau nebuvo dirbęs su elektromobiliais. Man tai buvo akimirka, atvėrusi akis, nes mintis, kad mano tėtis nori sukurti elektrinį automobilį driftui, atrodė tokia netikėta. Tačiau greitai tapo aišku, kad šis automobilis ir pats projektas yra kažkuo tikrai ypatingas. Patirti automobilį savo akimis buvo šaunus nuotykis.


The name Lia Block appears on the side of the Audi S1 Hoonitron.
Portrait shot of Lia Block.

Elektrifikacija gali atnešti didelį našumo šuolį

Lia Block

The Audi S1 Hoonitron driving the historic Sanremo rally circuit.

Kaip taip?
Na, iš pradžių buvo šiek tiek baugu, nes jis labai skyrėsi nuo visko, ką buvau vairavusi anksčiau. Tiesiog žinojau, kad bus labai smagu šį futuristinį automobilį išvaryti į tuos kelius, kurie turi tiek daug istorijos, ypač ralio vairavimo srityje. Aštrūs, sudėtingi posūkiai ir galimybė suvaldyti automobilį šiuose posūkiuose bei pagreitėti tiesiojoje - tai tikrai puiki vairavimo patirtis. Elektrifikacija leidžia akimirksniu pasiekti sukimo momentą ir galią vos prisilietus prie vairo, todėl lengviau pasukti automobilį ir panaudoti galią, kad padarytumėte, tarkime, spurgų formas.

Ar šie unikalūs lenktynių aspektai yra jūsų aistros automobilių sportui varomoji jėga?
Labai myliu automobilių sportą, pirmiausia dėl to, kad užaugau jo apsuptyje - mano tėtis dalyvaudavo ralio ir ralio-kroso varžybose. Tai visada buvo neatsiejama mano gyvenimo dalis, o pasirinkimas siekti karjeros automobilių sporte buvo vienas geriausių mano sprendimų. Tiesiog jaučiuosi neįtikėtinai laiminga, kad galiu lenktyniauti automobiliais ir važiuoti ralio varžybose.

Kalbant apie jūsų jauną ralio lenktynininkės karjerą, kaip Michèle Mouton paveikė jūsų mąstyseną ir požiūrį į automobilių sportą?
Jos įtakos iki galo nesuvokiau, kol neįsigilinau į ralio lenktynes. Michèle Mouton istorija mane sužavėjo, nes įžvelgiau daug panašumų tarp mūsų, ypač anksti pradedant karjerą. Ji niekada nelaikė savęs moterimi automobilių sporte, ji buvo tiesiog dar viena lenktynininkė. Labai pritariu tokiam mąstymui. Mano tikslas nėra būti geriausia moterimi ar mergina savo automobilių sporto srityje. Esu čia tam, kad būčiau geriausia.


Michèle Mouton and Lia Block.
The Audi S1 Hoonitron.

Kokį automobilių sporto aspektą labiausiai vertinate, kuris galbūt nėra gerai žinomas kitiems?
Ak, ramybės jausmas lenktyniaujant. Mano mintys visų pirma sutelktos į mano bendrakeleivio užrašus ir kelią priešais. Kai esu visiškai susikoncentravusi į vairavimą, esu linkusi blokuoti dėmesį blaškančius dalykus. Toks susikaupimo lygis leidžia man dirbti geriausiai, pasiekti maksimalių rezultatų, nes esu visiškai susiderinusi su savo co-pilotu, automobiliu ir ralio etapu. Šią būseną vadiname „baltąja erdve“, kai esame taip pasinėrę į savo zoną, kad atrodo, jog niekas kitas aplinkui nesvarbu.

Kaip įsivaizduojate automobilių sporto ateitį, ypač atsižvelgiant į elektromobilių technologijų pažangą ir galimą jų poveikį raliui?
Automobilių sporto ateitis išties žavi, turint omenyje, kaip toli jau pažengta, ypač su tokiais pionieriais kaip „Audi“, kurie pristatė „quattro“ visų 4 varančiųjų ratų pavarą. Laukiu, kas bus toliau, kai vis daugiau bendrovių tirs naujas technologijas, ir kaip tai paveiks lenktynes, ypač vairuotojų. Elektrifikavimas gali lemti didelį našumo šuolį, panašiai kaip keturių ratų technologijos įdiegimas ralio lenktynėse. Nors vis dar yra iššūkių, kuriuos reikia įveikti, pavyzdžiui, aukščiausio lygio ralio varžyboms reikalingas atstumas, tikiu, kad jei kada nors pavyks į ralio automobilius įdiegti elektrifikaciją, tai iš tiesų pakeis mūsų vairavimą ir varžymasį automobilių sporte.