„Viskas priklauso nuo lūkesčių“ > „Audi Sport“ > Audi Lietuva | Audi.lt

„Viskas priklauso nuo lūkesčių“

Aleksanderis Aamodtas Kilde laikomas vienu geriausių ir greičiausių slidininkų pasaulyje. Šiame interviu jis pasakoja apie sportą, nuolatinę pažangą, bendradarbiavimą su „Audi“ ir - beveik atsitiktinai - taip pat apie savo pirmąjį nuosavą automobilį.

Tekstas: Patrick Morda - nuotr: Martinas Kessas, Andre Schönherr - Filmas: Ricarda Brieden, Florian
Skaitymo laikas: 5 min.

Portrait shot of Aleksander Aamodt Kilde.

Aleksandrui Aamodtui Kildei svarbi kiekviena sekundės dalis. Taip yra slidinėjimo varžybų viršūnėje. Ir teigiama, ir neigiama prasme. Sausio 13 d. dukart olimpinis prizininkas smarkiai krito per kalnų nusileidimo varžybas Vengene (Šveicarija). Nelaimės jis visgi išvengė, nors vaizdai iš pradžių rodė kitaip. Jis su tuo tvarkosi atvirai, greitai skelbdamas nuotraukas iš ligoninės. Kiek laiko prireiks, kol jis vėl galės slidinėti ar net lenktyniauti? Tai vis dar neaišku. Ir vis dėlto jo žvilgsnis nukreiptas į ateitį. Nesėkmės atveju, sako norvegas, dabar išrašytas iš ligoninės, yra galimybių tobulėti.


Aleksandrai, tai tipiškas apibendrinamasis klausimas, tačiau, atsižvelgiant į aplinkybes, geriausia pradėti nuo jo: ką jums reiškia pažanga?
Man pažanga yra tai, ko siekiu kiekvieną dieną. Tai noras tobulėti tiek asmeniškai, tiek profesine prasme. Taigi paprastai atsakau, kad mano tikslas - visada stengtis būti geriausia savo paties versija. Šiuo metu, žinoma, daugiausia dėmesio skiriu tam, kad galėčiau išlipti iš neįgaliojo vežimėlio - tai didžiulis žingsnis, kurį žinau, kad pasieksiu, nors dar nežinau kada.
Slidinėjimo pasaulio viršūnėje esi mažiau pripratęs prie didelių žingsnių nei prie mažų detalių, kurių poveikis dažnai labiau jaučiamas nei matomas.
Po ankstesnės traumos, patirtos prieš porą metų, patyriau didžiulius pažangos žingsnius, kurių nejaučiau nuo jaunystės, ir tai labai vertinu. Ir dabar nekantrauju vėl tai patirti. Bet taip, tokiame aukštame slidinėjimo lygyje detalės yra gana smulkios. Tomis dienomis, kai padarau didelę pažangą, svarbiausia ne sutaupyti sekundes, o sekundės dalis. Tačiau būna ir tokių dienų, kai sekasi ne taip gerai. Tačiau net ir tomis dienomis, kai prarandi kontrolę, taip pat mokausi. 

Galima daryti prielaidą, kad važiuojant nuo kalno vos 100 km/val. greičiu, svarbiausia yra kontrolė. Kaip apskritai išlikti kontrolėje?
Reikia vėl ir vėl kartoti rutiną. Turite pasitikėti savimi, patogiai naudotis greičiu, savo įranga ir sąranka. Jūs tikitės, kaip greitai važiuosite, kaip toli bus šuoliai, o kai jie bus tokie, kokių tikėjotės, tiksliai žinosite, kaip juos valdyti.

Kiek laiko praleidžiate tobulindami šį psichologinį pasiruošimą įprastomis aplinkybėmis?
Per įprastą treniruočių dieną, tarkime, atlieku septynis nusileidimus, kurių kiekvienas trunka apie vieną minutę. Taigi iš viso laiko tik septynias minutes praleidžiu iš tikrųjų darydamas tai, ką turėčiau gerai atlikti, o visa kita - pasiruošimas. Ir kaip ir kiekvienas geras dalykas pasaulyje, tai neatsiranda per naktį. Tai dalykas, prie kurio dirbau ne vienerius metus, savarankiškai, su savo įrangos tiekėju „Atomic“ ir, žinoma, su Tomu.


Aleksandras Kildė ne tik tapo dukart Pekino 2022 m. žiemos olimpinių žaidynių prizininku, bet ir laimėjo keletą titulų, įskaitant du kartus legendines Streifo kalnų nusileidimo lenktynes.

Didelė pažanga tai ne sutaupytos sekundes, o sekundės dalys.

Aleksander Aamodt Kilde

Thomas Bürgler, ar jį būtų galima palyginti su lenktynių inžinieriumi, jei dirbtumėte automobilių sporte?
Taip, tai labai artima. Tai pasitikėjimu grįsti santykiai. Thomas žino viską apie slidinėjimą ir turi neįtikėtiną gyvenimo aprašymą. Jis dirbo su tokiomis legendomis kaip Hermannas Maieris ar Bode Milleris. Jis daug metų dirbo su „Atomic“, o tai, kad pastaruosius ketverius metus jis kasdien dirba su manimi, yra nepaprastai svarbu, kad galėčiau laimėti lenktynes. 

Prie ko dirbate kartu?
Vienas iš pavyzdžių, į ką kreipiame dėmesį, yra mūsų naudojamos medžiagos. Slidę sudaro skirtingi sluoksniai, pagaminti iš skirtingų medžiagų. Medžiagų skirtumai gali lemti skirtingą slidžių elgesį tam tikromis sąlygomis. Tai suteikia unikalų pojūtį slidinėjant, o tai gali leisti būti dar greitesniems. Taigi, viskas priklauso nuo žinių, patirties, aistros ir entuziazmo. Beje, tą patį jaučiu ir aš, kai sėdu į savo „Audi“. 

Jau maždaug metus esate „Audi“ prekės ženklo ambasadorius. Kodėl „Audi“ jums tinka?
Audi jau daugelį metų dalyvauja slidinėjimo srityje ir remia Norvegijos slidinėjimo federaciją. Jaučiu, kad mus sieja geras ryšys. Taip pat turime daug bendrų vertybių, pavyzdžiui, siekiame pažangos, o tai man labai svarbu. Taip pat žaviuosi „Audi“ požiūriu į dizainą. Audi visada atrodo greita ir kartu elegantiška. Mano pirmasis automobilis iš tikrųjų buvo „Audi A3“. Jį turėjau ilgą laiką ir man jis tiesiog patiko. 

Kurdamas bendrą filmą važinėjote „Audi SQ8 Sportback e-tron“. Koks jūsų požiūris į e. mobilumą?
Turėjau galimybę išbandyti ir „Audi SQ8 Sportback e-tron“, ir „Audi RS e-tron GT“. Tačiau iš tikrųjų pats porą metų turėjau „Audi e-tron“, todėl žinau, koks yra elektrinis „Audi“. Važiuodamas „SQ8 Sportback e-tron“ pajutau tą jausmą, kurį pažinau iš jo pirmtako: automobilis reaguoja būtent taip, kaip noriu. Kiekvienas mano veiksmas, kiekvienas posūkis, kurį atlieku, įvyksta akimirksniu.
Be to, vairuodamas jį jaučiuosi labai saugus, nes galiu jį puikiai valdyti. Kaip minėjau anksčiau, man, kaip slidininkui, patinka jausmas, kad galiu kontroliuoti tai, ką darau.


Iš Norvegijos kilusiam Kildei e. mobilumas ir šaltos žiemos sąlygos neprieštarauja vienas kitam.

AUdi

Kaip Insbruke gyvenantis norvegas, akivaizdu, kad e. mobilumą naudosite ir žiemos sąlygomis. Ar tai yra iššūkis?
Norvegijoje nelabai daug kalbame apie įkrovimo infrastruktūrą, nes ji veikia itin gerai. Gyvendamas Austrijoje, iki šiol važinėjau iš tinklo įkraunamu hibridiniu automobiliu, kuris iki šiol veikė tikrai gerai. Tačiau artimiausiu metu pereisiu prie visiškai elektrinio modelio ir labai to laukiu. Žinoma, turiu važiuoti ir sudėtingomis sąlygomis, ypač žiemą, kai šalčiau ir klampiau, ypač kalnuose. Tačiau manau, kad tai nebėra toks didelis iššūkis, pasikliauju savo patirtimi, įgyta važinėjant su „Audi e-tron“. 

Kokia tai patirtis?
Vienas iš pavyzdžių galėtų būti tai, kad važiuodamas e. transporto priemonėje pastebėjau, jog vairuoju efektyviau ir labiau atsipalaidavęs. Ir aš to labai laukiu. 

Aleksandrai, pabaigai: žvelgdamas į netolimą ateitį, kaip įsivaizduojate, kur tuomet nuves progresas?
Žinoma, dabar svarbiausia yra sveikata. Bet kai žvelgiu į ateitį, viskas ko noriu, tai yra laimėti lenktynes. Tai turiu mintyse kiekvieną kartą treniruodamasis, tobulindamas įrangą ar susikoncentruodamas į detales, kurios padeda man tapti geresniu. Būtent dėl to dirbau ir dirbsiu kiekvieną dieną.


AUdi
Rear view of the Audi SQ8 Sportback e-tron.

Kiekvienas jūsų posūkis

Aleksandras Aamodtas Kilde sužavėtas „Audi SQ8 Sportback e-tron“ suverenumu ir eksploatacinėmis savybėmis. Šis visiškai elektrinis visureigis, be kita ko, dėl quattro pavaros ir sukimo momento vektoriavimo, pakylėja vairavimo dinamiką į naują lygį ir daro įspūdį tiek kelyje, tiek už jo ribų. Sužinokite daugiau apie transporto priemonę, kuri ne tik išorėje atspindi pažangias technologijas, bet ir stebina didele akumuliatoriaus talpa bei dideliu įkrovimo našumu.