Dr. Kentaro Zensas, už „Audi RS e-tron GT“
aerodinamiką ir aeroakustiką atsakingas
inžinierius, sako: „Kelyje automobilis juda oru. Čia, aerodinaminiame
tunelyje, yra visiškai priešingai – Automobilis stovi vietoje, o mes orą aplink jį
nukreipiame kuo tolygiau. Įdedame daug pastangų. Tik tada, kai oro srautas
tiksliai sąveikauja su transporto priemone, galime gauti tikslius matavimo
rezultatus, kuriais galime pasikliauti.“
Zensas sėdi savo darbo vietoje šalia valdymo
skydelių, kuriais operatoriai reguliuoja vėjo tunelį. Visus svarbius duomenis
jis mato ekranuose: koks yra pasipriešinimo koeficientas, koks – priekinės ir
galinės ašių keliamosios galios koeficientas, , koks vėjo, o koks diržo
greitis?
Šalia jo stovi Thomas Redenbachas,
Aerodinamikos ir aeroakustikos vystymo skyriaus vadovas, atsakingas už
transporto priemonių projektus: „Kai pradėjo veikti vėjo tunelių centras, tai
buvo pirmasis pasaulyje automobilių vėjo tunelis, kuriame aerodinamikos
tikslais realių kelio sąlygų antžeminis modeliavimas buvo derinamas su tokia
itin tylia aeroakustine funkcija.“
Šiandien vėjo tunelis dirba net šešias dienas
per savaitę, dviem pamainomis nuo 7.00 iki 22.30 val. Įstatymų leidėjams
pradėjus taikyti Pasaulinę suderintą lengvųjų transporto priemonių bandymų
procedūrą (WLTP), jos galimybės buvo išnaudotos iki galo. Moni Islamas sako:
„Dėl šio aerodinaminio tunelio sudėtingumo reikėjo visapusiško mūsų giminingojo
skyriaus, kuris jau daugelį metų kasdien jį eksploatuoja, atsidavimo ir
techninių žinių. Tuo metu mūsų kolegos iš vėjo tunelio eksploatacijos suteikė
mums, kūrėjams, 23 valandas bandymų laiko per dieną, nes įstatymų leidėjams
privalome pateikti patvirtintus vėjo tunelio duomenis, kurie yra WLTP verčių
įrodymas.“