Novatoriška „Audi Q4 e-tron“ spalvų ir medžiagų koncepcija yra tik vienas iš aspektų, dėl kurių šis visiškai elektrinis visureigis yra toks įdomus. Atraskite, koks universalus, novatoriškas ir ekologiškas yra naujasis „Audi Q4 e-tron“.
Apsilankius pas „Audi Q4 e-tron“ specialistus „Audi“ Spalvų ir apdailos skyriuje paaiškėjo, ko gali tikėtis klientai.
Pateikiamos tik šio automobilio sąnaudų ir išmetamųjų teršalų vertės pagal WLTP, o ne pagal NEDC.
„Daugelis žmonių mano, kad kūrybiškumas yra momentinis - įkvėpimas, blyksnis, apsireiškimas“, - sako Simona Falcinella, paklausta apie idėjas, kurios galbūt kuriamos ir dabar - už kruopščiai uždarytų durų. „Kai darbas grindžiamas kūrybiškumu, procesas reikalauja tam tikro „kūrybinio atsparumo“: kūrybinio instinkto derinio su patirtimi ir kompetencija. Kūrybiškumas mums yra kasdienė praktika, nuolatinės pratybos.“
Puikiai susidirbusi komanda (iš kairės į dešinę) - Annika de Boer, Christina Wittmann, Tiziana Mauri ir vyriausioji dizainerė Simona Falcinella - aptaria dažų ir medžiagų derinius.
Puikiai susidirbusi komanda (iš kairės į dešinę) - Annika de Boer, Christina Wittmann, Tiziana Mauri ir vyriausioji dizainerė Simona Falcinella - aptaria dažų ir medžiagų derinius.
Tiziana Mauri
Prisijungia dizainerė Annika de Boer. „Kuo ypatinga mūsų komanda?“ Ji akimirką susimąsto - atrodo, kad į šį klausimą galima atsakyti labai įvairiai. „Nors kiekvienas iš mūsų turime savo identitetą, visi kalbame ta pačia dizaino kalba“, - galiausiai atsako ji. „Taip, iš tikrųjų turime bendrą ir aiškią idėją apie tai, kas yra „Audi“ ir kaip galime toliau diegti naujoves, atitinkančias prekės ženklo identitetą“, - priduria Simona Falcinella.
Abi moterys veda pro salonus, stalus, aukštas lentynas ir vadinamąją „medžiagų biblioteką“ į pačią vidinę Spalvų ir apdailos skyriaus dalį, kur laukia dar du komandos nariai: Tiziana Mauri ir Christina Wittmann. Visos keturios įneša savo patirtį į „Audi Q4 e-tron“ medžiagų ir spalvų paviršiaus apdorojimą.
Tačiau kur tiksliai prasideda kūrybinė kelionė įgyvendinant tokį didelį projektą kaip „Audi Q4 e-tron“? „Nuo koncepcijos, intuicijos, pagrįstos plačiais tendencijų tyrimais, kurie apima dizainą, technologijas ir visuomenę. Tada šias idėjas tobuliname, filtruojame ir paverčiame grynu ir išskirtiniu „Audi“ kodu“, - sako serijos „Color & Trim“ projektų vadovė Tiziana Mauri. „Visa komanda dalyvauja visuose projekto etapuose - nuo pirmojo koncepcinio lygmens iki galutinio serijos kūrimo. Visi esame dizaineriai ir kartu medžiagų specialistai. Priartiname ir atitoliname vaizdą, dirbame mikro ir makro lygmeniu“.
Ieškodama tinkamiausio atspalvio, komanda ne kartą liepia nudažyti bandomuosius gaminius, kad jie būtų kuo geriau palyginti.
Pramonės dizainerė Christina Wittmann yra atsakinga už projektų koordinavimą Spalvų ir apdailos skyriuje.
Ieškodama tinkamiausio atspalvio, komanda ne kartą liepia nudažyti bandomuosius gaminius, kad jie būtų kuo geriau palyginti.
Pramonės dizainerė Christina Wittmann yra atsakinga už projektų koordinavimą Spalvų ir apdailos skyriuje.
Pirmasis praktinis žingsnis - sukurti spalvų ir medžiagų koncepciją, atitinkančią konkretų modelio charakterį ir jo žinutę. Šiame etape dizaineriai naudoja nuotaikų lentas ir tendencijų tyrimus kaip įrankius savo idėjoms, nuojautoms ir tyrimams vizualizuoti ir pagrįsti.
Tada koncepcijos paverčiamos konkrečiais pavyzdžiais: dalis daroma vidiniame „Audi“ dizaino centre, kuriame yra dažymo cechas ir apmušalų bandymams skirta erdvė, kita dalis – pas išorės tiekėjus. „Pavyzdžiui, kai ieškome tobulos spalvos, - aiškina Christina Wittmann, - mes perduodame nuotaiką, t. y. preliminarius duomenis apie spalvą, dažymo cechui, kur jie apdorojami ant bandomojo egzemplioriaus.“ Apsaugos nuo purvo tam tinka labiausiai, nes pasižymi įdomiu trimačiu vaizdu ir dinamiškai atspindi šviesą. Pavyzdžiui, kol buvo rastas naujas tobuliausias violetinės spalvos atspalvis automobiliui „Audi Q4 e-tron“, buvo lyginami įvairūs dažyti pavyzdžiai ir taip spalva palaipsniui toliau koreguojama. Daugiau mėlyno pigmento, daugiau metalo dalelių, mažiau metalo, daugiau raudono pigmento... Kol kažkuriuo metu komanda nusprendė: dabar tai yra taip, kaip turi būti.
Christina Wittmann
Tokie atrankos ir svarstymo procesai paprastai vyksta ne tik „Color & Trim“ studijoje: kiekviename gamybos etape svarbus vaidmuo tenka įvairių skyrių sinergijai. Tobulinant interjero ir eksterjero formas bei paviršius, „C&T“ dizaineriai nustatė vis tikslesnę spalvų ir medžiagų paletę. Tai tapo bendra gija, kuri vėliau pavertė eksterjerą ir interjerą darniu vienetu.
Radus tinkamas medžiagas ir spalvas, komanda toliau glaudžiai bendradarbiavo su kolegomis iš techninės plėtros, kokybės skyriaus, rinkodaros ir strategijos ekspertais. „Šiame procese svarbu į savo koncepcijas integruoti įvairių darbo sričių idėjas, taip pat visų atskirų verslo sričių pageidavimus ir reikalavimus, neprarandant bendros vizijos“, - aiškina projekto vadovė Christina Wittmann. Taigi prieš pradedant vykdyti visas idėjas, atliekamas jų įgyvendinamumo patikrinimas. Čia niekas nedirba smėlio pilyje.
Studijuodama Eindhoveno dizaino akademijoje Annika de Boer specializavosi „Žmogaus ir mobilumo“ srityje.
Kūrybinio proceso metu C&T dizaineriai vis tiksliau nustato spalvų ir medžiagų paletę.
Studijuodama Eindhoveno dizaino akademijoje Annika de Boer specializavosi „Žmogaus ir mobilumo“ srityje.
Kūrybinio proceso metu C&T dizaineriai vis tiksliau nustato spalvų ir medžiagų paletę.
Annika de Boer parodo fiziškai nedidelę, bet itin svarbią naujovę, prie kurios ji dirbo dvejus metus: „Audi“ žiedai vaire. „Po ilgų eksperimentų su blizgesio lygiais, spalvų perėjimai ir įvairiais teptukais dabar galime pamatyti rezultatą. Tai tikrai geras jausmas.“
Blizgesio lygiai, spalvų perėjimai, skirtingi teptukai: Annika de Boer dvejus metus kūrė naujųjų „Audi“ žiedų interjerui dizainą.
Blizgesio lygiai, spalvų perėjimai, skirtingi teptukai: Annika de Boer dvejus metus kūrė naujųjų „Audi“ žiedų interjerui dizainą.
Ant vieno iš kambaryje esančių stalų guli didelis plonos medžiagos ritinys su visiškai natūraliai atrodančia medžio tekstūra. „Naujasis aukščiausios kokybės paviršius „Lime Sediment Greyish Brown Naturelle“ yra techninė fanera“, - aiškina Annika de Boer. „Ją kūrėme ypatingą dėmesį skirdami 3D efektui ir haptikai.
Ją palietus galima pajusti medienos struktūrą,
ji tikrai tokia.“
Naudodama ant pavyzdžio dar nenubraižytą
medžiagos lakštą, Tiziana paaiškina kito naujo paviršiaus varianto estetinį
triuką: „Aluminum Convergence Anthracite“. „Kad vėliau automobilyje jam skirtas
plotas neatrodytų pernelyg masyvus, vizualiai padalijome dizainą į dvi dalis -
dirbdami su dviem skirtingais grafikais ir teptuko kryptimis, kurios atkartoja
detalės formą.“
„Lime Sediment Greyish Brown Naturelle": viena iš aukščiausios klasės „Audi Q4 e-tron“ skirtų aplikacijų, kurios sukūrimu komanda ypač didžiuojasi.
Tiziana Mauri studijavo pramoninį dizainą Milano politechnikos institute.
„Lime Sediment Greyish Brown Naturelle": viena iš aukščiausios klasės „Audi Q4 e-tron“ skirtų aplikacijų, kurios sukūrimu komanda ypač didžiuojasi.
Tiziana Mauri studijavo pramoninį dizainą Milano politechnikos institute.
Annika de Boer
„Mes labai glaudžiai bendradarbiaujame“, - sako Annika de Boer (dešinėje). Komanda tiksliai supranta, kas yra „Audi“ ir kaip toliau diegti naujoves.
„Mes labai glaudžiai bendradarbiaujame“, - sako Annika de Boer (dešinėje). Komanda tiksliai supranta, kas yra „Audi“ ir kaip toliau diegti naujoves.
Tuo tarpu Simona Falcinella priešais save užtiesia didelį audinio lakštą. Šis audinys yra tvirtas liečiant ir atrodo sportiškas, grynas ir prabangus, nes lengvai blizga - tarsi futuristinio aukštosios mados dizaino žaliava. „Vadiname jį „Technikgewebe“, - pragmatiškai sako Falcinella. Iš ko pagamintas audinys? „Iš dalies nebenaudojamų audinių ir PET butelių.“
Simona Falcinella studijavo Milane. Prieš įžengdama į automobilių pasaulį, ji dirbo drabužių dizainere.
Mažiausios detalės užtikrina itin intuityvią estetiką: vidus ir išorė turi puikiai derėti tarpusavyje.
Simona Falcinella studijavo Milane. Prieš įžengdama į automobilių pasaulį, ji dirbo drabužių dizainere.
Mažiausios detalės užtikrina itin intuityvią estetiką: vidus ir išorė turi puikiai derėti tarpusavyje.
Projekte „Audi Q4 e-tron“ komanda su užsidegimu įgyvendino savo reikalavimą tvarumui - iki paskutinės smulkmenos: Pavyzdžiui, kilimėlis ir galinė lentyna pagaminti iš dalies perdirbtų medžiagų. Vėliau, kaip automobilio pirkėjas, vargu ar pastebėsite šį plačiausią iš visų interjero paviršių. Juolab kad, atsižvelgiant į didelį medžiagų kiekį, svarbesnės yra paslėptos vertybės. „Kilimo pagrindas pagamintas iš nebenaudojamų tekstilės pramonės audinių, pavyzdžiui, vilnos ir medvilnės, gal net senų džinsų, - aiškina Annika de Boer, - o minkšta viršutinė medžiaga pagaminta iš dalies perdirbtų PET butelių ir perdirbtų granulių.“
Perdirbto pluošto gabalėliai, eksponuojami C&T ateljė - iš šios būsenos jie bus perdirbti į naujus audinius ir panaudojami naujoms reikmėms.
Įvairiose „Audi Q4 e-tron“ interjero vietose galima rasti audinių atraižų, PET butelių dalelių ir perdirbto plastiko granulių.
Perdirbto pluošto gabalėliai, eksponuojami C&T ateljė - iš šios būsenos jie bus perdirbti į naujus audinius ir panaudojami naujoms reikmėms.
Įvairiose „Audi Q4 e-tron“ interjero vietose galima rasti audinių atraižų, PET butelių dalelių ir perdirbto plastiko granulių.
Interviu einant į pabaigą, lieka tik vienas klausimas: Ar komanda gali kolektyviškai įvardyti mėgstamiausią „Audi Q4 e-tron“ dažų gamos spalvą? Tiesą sakant, visi sutaria: pasirenkamoji „Aurora Violet“ yra itin originali. „Violetinė spalva kultūriškai asocijuojasi su prabanga, o psichologiškai - su transformacijos idėja“, - paaiškinimą pateikia Simona Falcinella. „Gyvename permainų laikotarpiu, kurį „Audi“ komentuoja drąsia spalva. Todėl šis atspalvis idealiai dera ir su „Audi Q4 e-tron“ charakteriu: puikiai subalansuotas sportinio pašaukimo ir rafinuotumo derinys.“
Simona Falcinella
Prireikė kelių derinimo ciklų, kol buvo pasiektas tobulas „Aurora Violet“ atspalvis. Kiekvienu paletės atspalviu siekiama kuo geriau pabrėžti automobilio charakterį.
Prireikė kelių derinimo ciklų, kol buvo pasiektas tobulas „Aurora Violet“ atspalvis. Kiekvienu paletės atspalviu siekiama kuo geriau pabrėžti automobilio charakterį.