Koncepcinis „Audi skysphere“ yra tik pirmasis iš daugelio koncepcinių automobilių ir idėjų, kuriomis „Audi“ siekia iš naujo apibrėžti ateities mobilumą.
„Audi skysphere concept“ – tai automobilis su dviem charakteriais. „Audi“ dizaineriai Charlesas Lefrancas ir Gaelis Buzynas pasakoja apie progresyvų dizainą, skirtą dviem skirtingiems pasauliams.
Šis automobilis yra koncepcinis, jis nėra gaminamas kaip serijinė transporto priemonė.
„Audi skysphere“ nuo pat pradžių kūrėme galvodami apie kintamą ratų bazę, o tai buvo nemenkas iššūkis. Dėl to kilo didelių iššūkių, kai reikėjo tinkamai parinkti išorės dizaino proporcijas, atsižvelgiant į trumpą ir ilgą ratų bazę. Todėl projektavimo procese buvo labai svarbu nuolat svarstyti ir lyginti abi konfigūracijas. Tik taip galėjome būti tikri, kad stogas bus subalansuotas, salono proporcijos derės su kėbulu, o ratų dydžiai atitiks tiek ilgos, tiek trumpos ratų bazės konfigūracijas. Gali nutikti taip, kad suprojektuosite saloną, kuris bus per mažas ilgos ratų bazės automobiliui, bet puikiai atrodys trumpos ratų bazės automobilyje. Gali būti ir atvirkščiai. Ilga ratų bazė vilioja dizainerius nupiešti didesnius ratus, bet tada automobilis su trumpesne ratų baze atrodo kaip karikatūra. Reikia pripažinti, kad reikėjo daug kartų grįžti ir grįžti prie proporcijų, kol dizainas tapo bekompromisine visuma. Mes vis tobulinome dizainą, kol galiausiai pavyko suderinti abiejų konfigūracijų proporcijas.“
- Charlesas Lefrancas
Charlesas Lefrancas Malibu „Audi Design Loft“ dirba dizaino vadovu, jis yra atsakingas už "Audi skysphere concept" išorės dizainą.
„Prestige Panel“ panelė yra pagrindinis automobilio transformacijos elementas. Jis visiškai dingsta iš akių, kai „Audi skysphere¹“ įjungiamas sportinis režimas ir automobilis įgauna itin judraus, sportiško automobilio su sutrumpinta ratų baze proporcijas. Kai važiuojant „Grand Touring“ režimu ratų bazė pailginama, pasirodo „Prestige“ skydelis, kuris yra kur kas daugiau nei tik dabartinės automobilio konfigūracijos rodiklis. Jis taip pat subalansuoja automobilio proporcijas. Dėl savo grafinio stiliaus jis sulėtina akies judėjimą todėl neatrodo, kad „ištemptas“ automobilis yra pasviręs. Kaip automobilio priekinės dalies ir salono pertvara, „Prestige Panel“ taip pat yra prigludusi prie galinių varstomų durelių krašto. Tokia durų konstrukcija leidžia keleiviams natūraliai ir elegantiškai patekti į „Audi skysphere“. Sąmoningai nusprendėme virtualių veidrodėlių nedėti ant durelių ar A statramsčio, kaip įprasta, o juos įrengti priekinėje dalyje – toje automobilio dalyje, kuri pereinant prie trumpos ratų bazės pasislenka atgal. Jie įtaisyti ant gražaus sparno, virš „Prestige“ skydelio, ir vainikuoja jį beveik kaip brangakmeniai. Tai detalė, kuri man labai patinka.“
- Charlesas Lefrancas
„Priartėjus prie „Audi skysphere“, pirmiausia į akis krinta automobilio proporcijos. Prestižas neabejotinai buvo dizaino prioritetas. Ilgas variklio dangtis, kuris leidžiasi labai žemai, ir toliau į galą atitrauktas salonas padeda sukurti didingo kelioninio automobilio įspūdį. Mums patinka lašo forma ir įspūdingos proporcijos. Kadangi „Audi skysphere¹“ yra rodsteris, jo salonas yra nedidelis ir visiškai atviras gamtos stichijoms. Jį uždengti pasirinkome ne kietą, o medžiaginį stogą, nes manome, kad tai ne tik suteikia papildomo žavesio, bet ir suteikia dizainui daugiau šilumos. Kadangi platūs „quattro“ raumenys yra svarbiausi bet kurioje „Audi“, savaime suprantama, kad jais pasižymi ir „Audi skysphere“. Horizontalus apvadas susieja visą automobilį. Nuo durelių besitęsiantis, o paskui išnykstantis ir vėl pasirodantis gale, jis apjuosia visą kėbulą ir aiškiai pabrėžia priekį."
- Charlesas Lefrancas
„Audi skysphere“ man labai patinka tai, kad jame aerodinaminė „spydsterio“ išvaizda suderinta su „shooting brake“ tipo kėbulo praktiškumu. Tai labai atitinka „Audi“ filosofiją – jokių kompromisų, kai kalbama apie praktiškumą. Žinoma, tai yra elektrinis automobilis, todėl po variklio gaubtu nėra variklio. Vietoj jo yra bagažo skyrius, pakankamai didelis, kad tilptų du golfo krepšiai. Po galinės dalies stikliniu bagažinės dangčiu jos turinys eksponuojamas tarsi vitrinoje. Kad vaizdas būtų išbaigtas, specialiai šiam koncepciniam automobiliui sukurti ir du kelioniniai krepšiai. Jie čia puikiai tinka."
- Gaelis Buzynas
Būdamas „Audi Design Loft“ Malibu vyresnysis direktorius, Gaelis Buzynas kartu su savo komanda sukūrė „Audi skysphere“ koncepcinį automobilį.
„Ratų bazės pailginimas ir sutrumpinimas puikiai suderintas su interjeru, kuriame daug pokyčių vyksta keičiant važiavimo konfigūraciją. Naudojant „Grand Touring“ režimą¹ su pailginta ratų baze, vairuotojo sėdynė iš esmės tampa dar viena keleivio sėdyne¹, todėl keleivis gali sėdėti ir stebėti, kaip automobilis važiuoja pats. Tačiau tikroji magija įvyksta, kai „Audi skysphere“ persikelia į trumpą ratų bazę. Susitraukus ratų bazei, vairas ir visi vairavimui reikalingi elementai, pavyzdžiui, pedalai, sklandžiai ir natūraliai priartėja prie vairuotojo. Tuo pat metu dešinioji sėdynė pasislenka atgal, todėl vairuotojas nebėra varžomas dviejų gretimų sėdynių perspektyvos, o patiria visiškai kitokią vairavimo patirtį.“
- Charles Lefranc
„Norėjau, kad „Audi skysphere“ interjeras būtų ne įprastas, o architektūrinis. Projektavimo etape gilinomės į Art Deco stilių. Šio proceso metu atradau tiek daug gražių baldų ir daiktų, kad nusprendėme, jog visi interjero elementai turėtų būti sukurti pagal šią epochą. Sėdėdamas „Audi skysphere¹“ automobilyje jautiesi tarsi prašmatniame salone ant ratų, o ne įprastame automobilio interjere. Visos interjero apdailai naudotos medžiagos atiduoda duoklę šio automobilio gimtajai vietai – pietų Kalifornijai. Mediena – eukaliptas. Interjero spalva, pavadinta „Blue Agave“, įkvėpta to paties pavadinimo augalo, augančio pietų Kalifornijoje. Yra ir kitų apgalvotų akcentų, pavyzdžiui, kašmyro antklodė už vairuotojo sėdynės, kad keleiviai galėtų šiltai apsigaubti. Arba virš prietaisų skydelio paruoštos vairavimo pirštinės. Užsimovus šias pirštines ir paėmus vairą į rankas, vairuotojas patiria didingą jausmą. Tai nuostabi akimirka. Norėjome išsaugoti šį rodsterio ritualą.“
- Gaelis Buzynas