Šalia kerinčio garso, „RS e-tron GT“ pasižymi ir daugybe kitų įdomybių. Sužinokite daugiau apie jo progresyvų dizainą ir galingą dinamiką.
„Audi“ garso inžinieriai Rudolfas Halbmeiras ir Stephanas Gsellas sukūrė „Audi e-tron GT quattro“ modelio garsą. Žvelgiame į užkulisius ir nagrinėjame kūrybinį procesą, įkvėpimo šaltinius ir iššūkius.
Pateikiamos tik automobilio sąnaudų ir išmetamųjų teršalų vertės pagal WLTP, o ne pagal NEDC.
Garsas yra neatsiejama mūsų gyvenimo dalis ir nuolat lydi mūsų kasdienę veiklą. Dėl to jis įgauna daugybę skirtingų formų: kartais tai švelnus vėjo šniokštimas medžių viršūnėse, o kartais – gyvas miesto šurmulys. Tai gali būti lietus, savo ritmu barbenantis į lango stiklą, arba įnirtingų aplodismentų ir sirgalių skanduočių mišinys stadione. Garsas gali sužadinti emocijas ir sukelti prisiminimus. Jis visada yra ryškus ir unikalus atpažinimo elementas – ypač kalbant apie mūsų mobilumo sprendimus.
„Audi“ garso inžinieriai Rudolfas Halbmeiras ir Stephanas Gsellas turi ne tik neįtikėtiną klausą, bet ir didelę patirtį. Rudolfas Halbmeiras jau beveik 20 metų kuria transporto priemonių garsus. Pasak jų, pereinant prie elektromobilių, jų darbo pobūdis pasikeitė. Halbmeiras aiškina: „Pirmuosius devynerius metus „Audi“ daugiausia dėmesio skyriau tam, kad automobiliai su vidaus degimo varikliais taptų tylesni. Tuomet mano tuometinis vadovas paklausė, ar mane domintų elektra varomų modelių garsų kūrimas“. Beveik prieš penkerius metus prie komandos prisijungė Stephanas Gsellas. Iš pradžių jam taip pat buvo pavesta kurti tylesnius automobilius, kol pasirodė pirmasis hibridinis „Audi“ modelis ir viską pakeitė.
Šiandien ši pora yra atsakinga už tai, kad „Audi e-tron“ modeliams būtų suteiktas garsinis parašas. Tam reikia atsižvelgti ne tik į teisinius reikalavimus, bet ir į unikalų kiekvieno automobilio charakterį. Nelengva užduotis. Kaip sako Rudolfas Halbmeiras, „atitikti tiek daug reikalavimų – sudėtinga užduotis. Žinoma, svarbu, kad garsas būtų malonus ausiai. Nes net ir pačios šauniausios galimybės gali būti netinkamos konkrečiam automobiliui“. Ieškant idealaus „Audi“ garso, įkvėpimo galima semtis visur.
Rudolfas Halbmeiras
Garso inžinierius Rudolfas Halbmeiras apie 20 metų rūpinosi, kad „Audi“ modeliai būtų nuostabiai skambūs.
Garso inžinierius Rudolfas Halbmeiras apie 20 metų rūpinosi, kad „Audi“ modeliai būtų nuostabiai skambūs.
„Automobilio garsas labai panašus į muziką. Kartu su temine melodija jam reikia ir savotiško kabliuko – įsimintinos, iškart atpažįstamos melodijos. Ieškodamas „Audi e-tron GT quattro“ modeliui būdingo garso buvau atkaklus ir išbandžiau viską – nuo smuiko ir elektrinės gitaros iki australiškojo didžeridu. Tačiau nė vienas iš jų netiko. Todėl pradėjau eksperimentuoti su kasdieniniais daiktais ir pagaliau radau tai, ko ieškojau. Priešais vieną cilindro formos daikto angą padėjau ventiliatorių ir klausiausi, kas išeina iš kito galo. Tai buvo labai ypatingas, gilus dundėjimas. Iš karto supratau, kad turiu pagrindinę natą“, – prisimena Halbmeiras.
Pagrindinės natos nustatymas yra pirmasis ir labai svarbus žingsnis kuriant automobilio garsą, tačiau – tikrai ne pabaiga. Taip pat reikia ir gradacijos: žemieji dažniai primena užtikrintą jėgą, vidutiniai – sportiškumą ir judrumą. Aukšti dažniai savo ruožtu suteikia tam tikro kibirkščiavimo ir puikiai dera prie elektrinio automobilio garso peizažo.
Siekdama išsiaiškinti smulkiausias detales, pora savo inžinerinius įgūdžius panaudojo „Audi“ garso laboratorijoje ir biure esančiuose kompiuteriuose. Vienas iš įrankių – specialiai sukurta programa, turinti panašumų su komercine programine įranga, skirta kurti muzikai. „Kai pradėjome kurti „Audi“ elektrinių modelių garsą, rinkoje, deja, nebuvo jokios komercinės programinės įrangos, kuri atitiktų reikalavimus. Taigi, užuot sėdėję rankas sudėję, sukūrėme savo“, – aiškina Stephanas Gsellas.
Naudodamiesi šia technine priemone, Halbmeiras ir Gselas toliau tobulino dažnių struktūrą. Galiausiai buvo gautas ištobulintas 32 tonų pavyzdys. Jie apima visą gamą – nuo vėliau redaguotų sintezatoriaus garsų iki triukšmų, primenančių akumuliatorinį atsuktuvą, ir, be kita ko, sraigtasparnio modelio įrašų. Žinoma, plastikinis vamzdis ne tik pateko į repertuarą, bet netgi buvo įtrauktas kaip variacijos tema. „Dėl algoritmo, kuris įvairiai sumaišo ir pasveria atskirus tonus, mūsų garsas visada kuriamas iš naujo. Nepaisant tam tikrų paralelių su muzikinėmis kompozicijomis, yra ir skirtumų, pavyzdžiui, nėra aiškios pradžios, vidurio ir pabaigos“, – priduria Gsell. „Vietoj to, tai yra garso įrašai. „Audi e-tron GT quattro*“ turi gerai skambėti kiekvienoje situacijoje kelyje. Dar daugiau – jis turi būti galingas ir žavus.“
Stephan Gsell
Stephanas Gsellas „Audi“ taip pat atsakingas už tai, kad vairavimo patirtis būtų papildyta geriausiu įmanomu garsiniu potyriu.
Stephanas Gsellas „Audi“ taip pat atsakingas už tai, kad vairavimo patirtis būtų papildyta geriausiu įmanomu garsiniu potyriu.
Pagal teisės aktų nuostatas „Audi e-tron GT quattro“ turi reikalavimus atitinkančią akustinę transporto priemonės įspėjimo sistemą (AVAS). ES ir Kinijoje ji privaloma, kai greitis neviršija 20 km/h, o JAV šis reikalavimas galioja važiuojant iki 32 km/h. Kaip garsinis, išorinis įspėjamasis signalas, ši sistema užtikrina, kad pėstieji būtų informuoti apie artėjančią transporto priemonę miesto eisme. Tačiau „Audi e-tron GT quattro“ skleidžiamų garsų spektras gerokai pranoksta minimalius AVAS taisyklių reikalavimus.
Išorinis garsas sklinda per automobilio priekyje esantį garsiakalbį. Pasirinkusieji papildomą „e-tron“ garso paketą taip pat gauna dar vieną garsiakalbį gale ir du garsiakalbius salone, įmontuotus galinėse durelėse. Apibūdindamas „Gran Turismo“ garsą, Rudolfas Halbmeiras sako: „Sąmoningai vengėme imituoti vidaus degimo variklius ir kosminius laivus iš fantastinių filmų. Vietoj to, „Audi e-tron GT quattro“ pasižymi sportišku, sodriu, aukščiausios kokybės dundesiu. Visa tai paverčia jį visiškai išskirtiniu. Tai pažįstamų garso modelių ir naujų, futuristinių elementų derinys.“
Valdymo moduliai atitinkamai reguliuoja vidaus ir išorės garsą. Abu valdymo blokai nuolat keičia „Audi e-tron GT quattro“ garso takelį, atsižvelgdami į tokius veiksnius kaip greitis ir akceleratoriaus pedalo padėtis. Važiavimo situacija koreguojama realiuoju laiku. Važiavimo režimai taip pat atlieka svarbų vaidmenį. Naudojant „Audi drive select“ važiavimo dinamikos sistemą, kuri yra standartinė įranga, garso charakteristikas galima moduliuoti keliais etapais. Galima rinktis iš trijų parinkčių: efektyvumo, komforto ir dinaminio. Taigi vairuotojas gali laisvai pasirinkti visiškai elektrinio „Gran Turismo“ garso takelį.
Kai įjungtas efektyvumo režimas, automobilyje skamba tik AVAS įspėjamasis garsas. Tačiau perjungus į komforto režimą, įsijungia galinis išorinis garsiakalbis, todėl išorinis garsas tampa dar sodresnis. Ši simfonija lydi automobilį viršijus 200 km/val. greičio ribą. Pasirinkus dinaminį režimą, eksterjero garsas sustiprėja ir jį papildo interjero akompanimentas. Tai reiškia, kad „Audi e-tron GT quattro“ yra pirmasis šios markės elektra varomas modelis, kuriame vairuotojai gali pasirinkti automobilio melodiją – ar tai būtų tylus elektros variklio ūžesys, ar galingas garsinis vaizdas. Juk ne tik garsas turi daug aspektų – okios yra ir „Keturių žiedų“ individualizavimo galimybės.
„Audi e-tron GT quattro“ modelio išorinis garsas - 1./2. Išorės garsiakalbiai 3. Pavaros valdymo blokas 4. Išorės garso valdymo blokas
Audi e-tron GT quattro modelio vidaus garsas - 1./2. Vidaus garsiakalbiai 3. Pavaros valdymo blokas 4. Vidaus garso valdymo blokas
„Audi e-tron GT quattro“ modelio išorinis garsas - 1./2. Išorės garsiakalbiai 3. Pavaros valdymo blokas 4. Išorės garso valdymo blokas
Audi e-tron GT quattro modelio vidaus garsas - 1./2. Vidaus garsiakalbiai 3. Pavaros valdymo blokas 4. Vidaus garso valdymo blokas