20 metų, keturios kartos – po kasdiene „Audi RS 6“ išvaizda slypi įspūdinga galia
Vienas automobilis jau 20 metų džiugina „Audi Sport GmbH“ ir jos gerbėjus visame pasaulyje kaip joks kitas: per keturias kartas „Audi RS 6“ iškėlė kartelę kaip didelės galios universalas, kuris dar ir ypač patogus kasdienėms kelionėms. Kelią į sėkmę nutiesė dar 2002 metų koncepcija automobilyje naudoti variklį su dviem turbinomis ir visų varančiųjų ratų pavarą. Šios koncepcijos buvo laikomasi visose „RS 6“ kartose. Savo konkurencinėje aplinkoje automobilis nustato vis naujus standartus. Techninis pranašumas akivaizdus ir kitose srityse, tokiose kaip dinaminės važiavimo kontrolės (DRC) pakaba, kuri ilgą laiką naudojama ir kituose „Audi RS“ modeliuose.
C5: galios troškulys aukštesniojoje vidutinėje klasėje
Įžengus į naują tūkstantmetį, tuometinė „quattro GmbH“ (dabar – „Audi Sport GmbH“) susidūrė su dilema: kurį modelį, po „RS 4“, reikėtų sportiškai atnaujinti? Tai buvo „Audi A6“ šansas. Pirmosios kartos (C5) modelis 2001 m. buvo patobulintas, bet „Audi“ po aukštesniosios vidutinės klasės automobilio kapotu norėjo sutalpinti daugiau galios.
Prekės ženklas veikė sąmoningai, o motosporto paklausa buvo aukštumose. 1999-aisiais legendinėse 24 valandų Le Mano lenktynėse „Audi“ pirmuoju bandymu užvažiavo ant nugalėtojų pakylos. 2000, 2001 ir 2002 metais keturių žiedų kompanija vėl įsirašė į istoriją. Savo sąskaitoje turėdama 13 pergalių, ji šiuo metu yra antra sėkmingiausia visų laikų Le Mano komanda po „Porsche“. „Quattro GmbH“ dirbę „Audi“ inžinieriai įdėjo daug pastangų, kad A6 virstų sportiniu automobiliu. Tam reikėjo ne tik adaptuoti variklį, pakabą ir transmisiją. „Audi“ įjungė aukštesnę dizaino pavarą: tiek automobilio ilgis, tiek plotis ūgtelėjo po 4 cm. Sportines ambicijas išryškino nauji, platesni slenksčiai, spoileris „Avant“ versijoje, išsiskiriančios sedano linijos, 18 arba 19 colių ratlankiai ir du ovalo formos išmetimo vamzdžiai.
2002 metais joks kitas „Audi“ neturėjo tiek galios
Išsikeltas tikslas bazinį A8 dizainą (D2 serijos) papildyti aštuonių cilindrų varikliu. Toks atmosferinis motoras, pasiekiantis 340 AG, jau buvo naudojamas S6 modelyje. Tačiau reikėjo dar daug kruopštaus darbo: galingas 4,2 l darbinio tūrio variklis su dvigubu turbokompresoriumi iš pradžių netilpo į A6 kėbulą. Todėl „quattro GmbH“ pailgino priekinę dalį, kad V8 turėtų keturiais centimetrais daugiau vietos. Pirmojo „RS 6“ variklis buvo derinamas ne Ingolštate ar Nekarsulme, bet Anglijoje. Už įspūdingą 450 AG galią ir 560 Nm sukimo momentą kartu su „quattro GmbH“ buvo atsakingas britų variklių gamintojas „Cosworth“, kuris iki 2004 m. buvo AUDI AG dukterinė įmonė. Tai leido jam įsitvirtinti aukščiausioje pozicijoje savo segmente. V8 variklis „RS 6“ modelyje siuntė aiškią žinią konkurentams. Palyginimui, 450 AG tuo metu turėjo ir ABT komandos „DTM Audi“, su kuria Laurentas Aïello 2002 m. iškovojo čempiono titulą.
Didelė galia reikalauja gero valdymo. Rankinių pavarų dėžių era baigėsi. Pirmą kartą panaudojus sukimo momento keitiklio pavarų dėžę, sumažėjo RS modelio pavarų perjungimo laikas. Penki važiavimo režimai leido iki 100 km/val. įsibėgėti per 4,7 sekundės. Siekdama užtikrinti, kad „RS 6 Avant“ ir sedanas net vairuojant kasdien stebintų idealiu komforto ir sportiškumo santykiu, „Audi“ pasitelkė naujai sukurtą DRC pakabą. Už visų „RS 6“ serijos modelių kūrimą atsakingas dabartinis Neckarsulmo padalinio techninės plėtros vadovas Stephanas Reilas apibendrina, kad „DRC sumažina posvyrio judesius važiuojant sportiškai tiek tiesiojoje, tiek posūkiuose“. Tiksliau sakant, ši pakaba stipriau prispaudžia automobilį prie kelio ir nuolat užtikrina veržlų valdymą, ypač dinamiškuose posūkiuose.
Visi pirmosios kartos „RS 6“ (C5) automobiliai buvo gaminami ir gamybos linijoje, ir rankomis. Iš gamyklos jie išriedėdavo važiuojantys, bet toli gražu ne tobuli. Pavyzdžiui, juose trūko užpildytos pakabos, RS būdingų komponentų ir atskirų dekoro elementų interjere. Būtent todėl iš gamyklos Nekarsulme jie keliaudavo į gretimą cechą, kur „quattro GmbH“ darbininkai kiekvieną automobilį užbaigdavo individualiai, skirdami po maždaug 15 valandų ant hidraulinio keltuvo.
C5 iki šiol yra vienintelis „RS 6“, kuris nuo pat pradžių yra ir lenktyninis automobilis. „Champion Racing“ komandos naudojamas „RS 6 Competition“ 2003 m. „SPEED GT World Challenge“ varžybose su Randy Pobstu prie vairo aplenkė tokio pat darbinio tūrio konkurentus. 475 AG galios V8 biturbo variklis su mechanine pavarų dėže laimėjo iš pirmo bandymo.
Seriją „quattro GmbH“ užbaigė įsprausdama dar daugiau galios ir pavadinimą papildžiusi „plus“ – šio modelio galia išaugo nuo 450 iki 480 AG, o sukimo momentas liko 560 Nm. Juo jau buvo galima lėkti ne 250 km/val., o net 280 km/val. maksimaliu greičiu.
C8: iki šiol geriausias, bet tobulybei ribų nėra
2019 m., likus trejiems metams iki 20-ojo jubiliejaus, į prekybos salonus atriedėjo ketvirtosios kartos „RS 6“ (C8), kuris liko ištikimas savo paveldui. Keturi litrai darbinio tūrio, biturbo, 600 AG ir jau 800 Nm sukimo momentas. Pirmą kartą istorijoje šis automobilis turi 48 voltų lengvojo hibrido sistemą, kuri dar labiau padidina efektyvumą. Nors yra šiek tiek sunkesnis, „RS 6 Avant“ iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,6 sekundės, o pasiekti 200 km/val. jam reikia tik dvylikos sekundžių.
Naujasis visų ratų valdymas pagerina stabilumą važiuojant dideliu greičiu, nes dabar tokiose situacijose galiniai ratai sukasi ta pačia kryptimi, kaip ir priekiniai. Manevruojant nedideliu greičiu, jie sukasi priešinga kryptimi nei priekiniai ratai, kad sumažėtų posūkio spindulys ir būtų lengviau parkuotis. Tačiau klientams svarbu ne tik lengvai įsiparkuoti. Kaip ir ankstesniuose modeliuose, jie taip pat nori turėti galimybę vežti priekabą. „Šiuo metu daugiau nei pusė mūsų klientų Europoje užsako priekabos tvirtinimo įtaisą, – sako Stephanas Reilas. – Tai rodo, kad klientai nori ne tik važiuoti sportiškai, bet ir įveikti kasdienius iššūkius.“ Atsižvelgdama į klientų poreikius, „Audi“ ir toliau siūlo šias galimybes, dabar – tiek su pneumatine, tiek su DRC pakaba.
O kaip dizainas? Jei C5, C6 ir C7 kartų „RS 6“ tik iš antro žvilgsnio atrodė kaip galingi universalai, tai C8 sukuria kitokį įspūdį: net ir neprofesionalai iškart atpažins, kad tai nėra įprastas A6. Vieninteliai dalykai, bendri „RS 6 Avant“ ir baziniam „A6 Avant“ modeliams, yra stogas, priekinės durys ir bagažinė. Kiti komponentai buvo pakeisti specialiai RS, o kėbulas išplėstas visais 8 centimetrais. Retas žino, kad greičiausias iš visų A6 modelių taip pat pirmą kartą turi atskirą variklio dangtį ir dėl to gali turėti lazerinius „Matrix LED“ priekinius žibintus iš „RS 7“. Ratlankiai ir padangos taip pat akivaizdžiai platesni ir aukštesni. Į standartinę įrangą įeina 21 colio skersmens (275/35), o papildomai pirmą kartą galima užsisakyti ir 22 colių (285/30) ratus. Skirtingai nuo savo pirmtakų, C8 gaminamas ne atskiruose cechuose (kurie vėliau buvo pervadinti į „Audi Sport GmbH“), o į prekybos salę išvažiuoja tiesiai nuo surinkimo linijos Nekarsulme. Tai rodo, kokios lanksčios yra šios gamyklos. Atsižvelgiant į didelę paklausą, C8 pirmą kartą JAV galima įsigyti kaip „RS 6 Avant“. „RS 6“ C8 iš nišinio automobilio virsta visame pasaulyje paklausia sėkmės istorija.