Modernus sportiškumas ir aukščiausios klasės proporcijos: naujieji „Audi“ „A5 Sedan”, „S5 Sedan”, „A5 Avant” ir „S5 Avant”
Naująjį A5 modelį pristatanti „Audi“ verčia naują savo sėkmingos istorijos vidutinio dydžio automobilių segmente puslapį. Praėjus 30 metų nuo pirmojo „Audi A4“ pasirodymo, naujausios kartos, dabar vadinamos „Audi A5“, aštresnė dizaino kalba žavi aukščiausios klasės proporcijomis. Abu kėbulo tipai – sedanas ir „Avant“ – puikiai įkūnija sportišką „Audi“ dizaino filosofijos esmę. Nauja dizaino kalba interjere sukuria erdvės pojūtį, o ekranai virsta skaitmenine scena. Naujoji valdymo koncepcija didina vairuotojo sąveiką su automobiliu. O pasirinkimo asortimentą papildo efektyvūs, iš dalies elektrifikuoti vidaus degimo varikliai ir jaudinantys S modeliai.
Plečiant modelių gamą, nuo 2024 m. „AUDI AG“ pertvarkė savo gaminamų modelių pavadinimus. Elektrinių ir vidaus degimo varikliais varomų modelių pavadinimuose esantys skaičiai virsta skiriamaisiais ženklais: ateityje lyginiai skaičiai žymės elektra varomus modelius, nelyginiai – automobilius su vidaus degimo varikliais. Debiutavus naujausiai kartai, ilgametis bestseleris „Audi A4“ vadinsis „Audi A5“ ir bus gaminamas Nekarsulme. Jį siūloma rinktis iš keturių naujų variantų: „A5 Sedan“ ir „S5 Sedan“ bei „A5 Avant“ ir „S5 Avant“. Šios versijos yra pirmieji modeliai, gaminami naudojant „Premium Platform Combustion“ (PPC) platformą.
„Kartu su mūsų visiškai elektrinių modelių portfelio plėtra pristatome naujos kartos modelius su efektyviais vidaus degimo varikliais. Pirmoji bus „Audi A5“ šeima, pasižyminti atletišku dizainu, visiškai nauju interjeru ir ateičiai pritaikyta elektronikos architektūra. Pažangi „MHEV plus“ technologija leidžia iš dalies važinėti vien elektros režimu, taigi dar efektyviau“, – sako „Audi“ generalinis direktorius Gernotas Döllneris.
Naujuosius „Audi A5“ šeimos modelius Lietuvoje bus galima užsisakyti nuo 2024 m. rugsėjo.
Dinamiškas ir raumeningas išorės dizainas
Naujieji modeliai išaugo ir į ilgį, ir plotį. Be to, „Audi“ išplėtė jų standartinę įrangą, taip pozicionuodama naująjį „Audi A5“ aukštesniame vidutinio dydžio segmente. Prie to prisideda ir naujoji naudotojo patirtis, pagrįsta nauja elektroninės architektūros versija.
Visiškai atnaujinta A5 šeima iš pirmo žvilgsnio atkreipia dėmesį į galingą ir švarų dizainą. Pakeistos proporcijos su ilga ratų baze bei dideliais ratais ir žemas sportiškas kėbulas įkūnija progresyvų dinamiškumą ir aukščiausios klasės standartus. Sedane sportiška, kompaktiškai atrodanti salono dalis plačiu lanku tęsiasi į galą, sklandžiai pereina į kupė stiliaus galinį langą ir baigiasi ties vizualiai trumpomis galinėmis durelėmis su ryškia spoilerio briauna.
Interjere technologijos dera su komfortu
Naujojo „Audi A5“ interjero dizainas išsiskiria keturiais būdingais bruožais. Pirma, interjeras yra orientuotas į žmogų, t. y. jis nuosekliai atitinka naudotojų poreikius. Antrasis ypatingas bruožas – tai skaitmeninė patirtis, kuri atsiveria vairuotojui ir priekiniam keleiviui gerai matomuose „Audi“ MMI ekranuose.
Dėl medžiagomis pagrįsto dizaino „Audi A5“ serijos automobiliai pasižymi erdvės pojūčiu ir aukšto lygio komfortu. Aiškus salono išdėstymas ir paprastas valdymas leidžia reaguoti greičiau bet kokioje situacijoje ir sukuria ketvirtąjį bruožą – vizualinį aiškumą.
Naujoji „Audi A5“ šeimos modelių valdymo koncepcija dėl naujos elektroninės architektūros padidina sąveiką su automobiliu. Automobilis sklandžiai integruojasi į vairuotojo skaitmeninę ekosistemą ir siūlo asmeninę ryšio patirtį. Ploną, laisvai stovintį „Audi“ MMI panoraminį ekraną sudaro „Audi virtual cockpit“ su 11,9 colio matomo ekrano įstrižaine ir 14,5 colio MMI jutiklinis ekranas. Skaitmeninę patirtį papildyti taip pat galima su papildomai įsigyjamu 10,9 colio MMI ekranu keleivio pusėje, puikiai integruojamu į prietaisų skydelio dizainą.
Pažangi hibridinė „MHEV plus“ sistema
Naujoji „MHEV plus“ sistema leidžia „Audi A5“ modelių serijoje gerokai sumažinti CO2 emisiją ir degalų sąnaudas, palyginti su MHEV sistema. Be to, galios generatorius (PTG) prie vidaus degimo variklio galios gali pridėti iki 18 kW (24 AG) elektros energijos. Lėtėjant PTG išnaudoja rekuperacijos galimybes ir grąžina iki 25 kW energijos atgal į akumuliatorių.
Naudojant integruotą mišrią stabdžių valdymo sistemą (iBRS), stabdžių pedalą ir stabdžių hidrauliką galima visiškai atskirti. Pavyzdžiui, modeliuose su „MHEV plus“ sistema dėl rekuperacinio stabdymo reikiamas lėtėjimas pasiekiamas nenaudojant frikcinių stabdžių.
Platus variklių pasirinkimas
„Audi A5” siūlomas itin platus efektyvių variklių spektras: nuo įprastinių variklių baziniuose modeliuose iki patogių ilgų nuotolių bėgikų ir dinamiško sportinio automobilio.
Bazinio modelio variklis yra 2.0 TFSI, kurio galia siekia 110 kW (150 AG). Pasirinktinai galima įsigyti tą patį variklį tik 150 kW (204 AG) galios. Šis TFSI variklis turi turbokompresorių su kintama turbinos geometrija (VTG) ir veikia modifikuotu degimo procesu, kuris ypač taupiai naudoja degalus esant dalinei apkrovai. VTG technologija leidžia benzininiuose varikliuose nuosekliai ir veržliai didinti sukimo momentą net esant mažiems variklio sūkiams.
2.0 TDI, kurio galia 150 kW (204 AG), dėl „MHEV plus“ technologijos nustato naujus A5 modelio standartus. Šis dviejų litrų darbinio tūrio EA288 evo kartos variklis iš savo pirmtako paveldėjo cilindrų slėgio jutikliais optimizuotą degimą, „TwinDosing“ išmetamųjų dujų emisijos kontrolę ir du balansavimo velenus, užtikrinančius sklandų variklio darbą. Sūkių diapazone nuo 1750 iki 3250 aps./min. jis išvysto 400 Nm sukimo momentą. 2.0 TDI galima įsigyti su dviejų sankabų pavarų dėže ir priekinių ratų pavara arba su „quattro ultra“. Siekiant padidinti efektyvumą ir komfortą, variklis iš dalies elektrifikuojamas naudojant naują 48 voltų „MHEV plus“ sistemą.
S5 yra sportinis automobilis, kurio pagrindą sudaro 3,0 l V6 TFSI variklis su 270 kW (367 AG) galia ir optimizuotu degimo procesu. Jame pirmą kartą sumontuotas turbokompresorius su kintama turbinos geometrija (VTG) ir „MHEV plus“ technologija. Patikslinta „S tronic“ dvigubos sankabos transmisija, skirta didesniam sukimo momentui, taip pat sumažina priekinės ašies svorį ir pagerina manevringumą. Jos greitas ir dinamiškas sukimo momento didinimas pabrėžia S5 sportiškumą.
Dinamiška važiuoklės ir vairo konstrukcija
Dėl nuolat tobulinamos pakabos naujasis „Audi A5“ puikiai perteikia „Audi“ prekės ženklui būdingas važiavimo savybes. Dėl kruopštaus pakabos ir vairo mechanizmo detalių kūrimo „Audi A5“ pasižymi tiksliu, lengvu ir iš esmės neutraliu valdymu, kuris, jei pasirenkama papildoma pakaba su adaptyviais amortizatoriais, gali būti gerokai labiau diferencijuojamas tarp komforto ir sportiškumo.