Beveik kaip magija
missing translation: fa.article-intro.reading-time – Tekstas: Bernd Zerelles, Nuotraukos: Matthias Ziegler, AUDI AG – 05/21/2023
Pavaizduotas automobilis yra koncepcinis modelis, kuris nėra gaminamas kaip serijinė transporto priemonė.

Christina Huber (nuorodos), „Audi“ naudotojų patirčių dizainerė, ir Jan Pflüger, „Audi“ mišrios realybės ekspertas, kuria novatorišką „Audi dimensions“ valdymo būdą, skirtą „Audi activesphere“ koncepcijai.
Christina Huber (nuorodos), „Audi“ naudotojų patirčių dizainerė, ir Jan Pflüger, „Audi“ mišrios realybės ekspertas, kuria novatorišką „Audi dimensions“ valdymo būdą, skirtą „Audi activesphere“ koncepcijai.
Ranka atlieka subtilų gestą ore, tarsi sukdama laikrodžio rodyklę. Vos spragtelėjusi, ranka pasisuka į kairę. Tai Christinos Huber, „Audi“ naudotojų patirties dizainerės, ranka „Audi activesphere“ koncepcijos makete. Ji nusiima aukštųjų technologijų akinius ir šypsosi: „Viskas susiję su intuityviu judėjimu – taip veikia „Audi“ dimensijos.“ Jan Pflüger, „Audi“ papildytosios ir virtualiosios realybės bei mišriosios realybės eksperto koordinatorius, sėdintis šalia Christinos, pritaria: „Mes aprūpiname savo klientus jutiklių technologijomis, kurios veikia abiem kryptimis. Aš pateikiu naudotojams reikalingą informaciją. Tuo pačiu metu sužinau, ką jie iš tikrųjų nori su ja daryti.“

„Audi activesphere“ koncepcijos maketas – tai pagal mastelį sukurtas modelis, skirtas transporto priemonės funkcijoms išbandyti.

Jan Pflüger tikrina mišrios realybės akinius. Jie prijungti prie nedidelio kompiuterinio įrenginio, pritvirtinto prie jo diržo.
„Audi activesphere“ koncepcijos maketas – tai pagal mastelį sukurtas modelis, skirtas transporto priemonės funkcijoms išbandyti.
Jan Pflüger tikrina mišrios realybės akinius. Jie prijungti prie nedidelio kompiuterinio įrenginio, pritvirtinto prie jo diržo.
Christina ir Jan kuria novatorišką „Audi activesphere“ veikimo koncepciją. Grafinė naudotojo sąsaja (GUI) nebėra rodoma tik vienoje vietoje, ekranuose ar projektuojama, kaip buvo iki šiol. Ji jau yra atkuriama reikiamoje vietoje ir reikiamu metu – jau nebe dvimatė, o trimatė. Kai dėvite mišriosios realybės akinius, valdymo elementai bus rodomi trimatėje erdvėje, o jūs galėsite sąveikauti su turiniu naudodami natūralius gestus šioje erdvėje.
Christina: „Naudojant šią valdymo koncepciją nebėra klasikinių ekranų, kuriuose bakstelėtumėte pasirinktą turinį. Akiniuose naudojami jutikliai, kurie aptinka, kas yra naudotojo dėmesio centre, ir perkelia valdymo elementą link jų.“ Skamba paprastai, bet iš tiesų tai labai sudėtinga. Tai, kad transporto priemonė naudoja jutiklius aplinkai suprasti, iš tikrųjų yra pačios moderniausios technologijos. Tačiau visiškai nauja yra tai, kad mišriosios realybės akiniai vairuotojui siūlo tas pačias jutiklių technologijas, leidžiančias nustatyti jo buvimo vietą erdvėje. Jan: „Norime įgalinti sąveikavimą erdvėje ir naudoti pažangiausias šiuo metu turimas mišrios realybės technologijas. Skirtingai nuo virtualios realybės akinių, kurie jus izoliuoja nuo realaus pasaulio, per skaidrius mišriosios realybės akinių ekranus galite matyti iš tikrųjų supantį pasaulį. Tuo pat metu jūsų regėjimo lauke bus rodoma visa aktuali informacija.“ Kone pagarbiai Jan pakelia akinius, pasuka juos ore ir apžiūri iš visų pusių.
Mišrios realybės akiniuose, nustatančiuose vairuotojo buvimo vietą erdvėje, įrengta daugybė jutiklių ir kamerų. Jie padeda suteikti aplinkai kontekstą, užprogramuoti patirtį su akiniais taip, kad visi valdikliai atsirastų būtent ten, kur jų reikia.

Trimačio naudojimo sudėtingumas turi būti logiškas. Jan Pflüger ir Christina Huber dalinasi nuomone apie šį iššūkį.
Trimačio naudojimo sudėtingumas turi būti logiškas. Jan Pflüger ir Christina Huber dalinasi nuomone apie šį iššūkį.
“Mes aprūpiname savo klientus jutiklių technologijomis.
Jan Pflüger

Mišrios realybės akiniai neatskirs jūsų nuo realaus pasaulio, per skaidrius ekranus matysite tikrą jus supantį pasaulį.

Jan dėvi itin sudėtingus mišrios realybės akinius. Jie suteikia aplinkai kontekstą naudodami daugybę jutiklių ir kamerų.
Mišrios realybės akiniai neatskirs jūsų nuo realaus pasaulio, per skaidrius ekranus matysite tikrą jus supantį pasaulį.
Jan dėvi itin sudėtingus mišrios realybės akinius. Jie suteikia aplinkai kontekstą naudodami daugybę jutiklių ir kamerų.
Dar daugiau – virtualus valdymas yra išmanus ir juda link naudotojo. Kol jis tiesiog žvalgosi aplinkui, nieko neįvyks. Naudotojo sąsajos elementai, leidžiantys atlikti įvairias operacijas, lieka neaktyvūs. Tačiau kai tik naudotojas nukreipia akis į vieną iš šių elementų, taip parodydamas susidomėjimą, sistema pateikia išsamesnę informaciją ir perkelia elementą link naudotojo, kur jį galima valdyti gestais. Štai pavyzdys: vadinamasis „Audi dimensions anchor point“, esantis „Audi activesphere“ koncepcijos durelėse, yra fizinis elementas. Kai į jį nukreipiate akis, sistema užregistruoja jūsų susidomėjimą ir tada parodo, pavyzdžiui, dabartinę salono temperatūrą. Kai į jį sutelksite dėmesį ilgiau, jis taps interaktyvus: Naudotojo sąsajos elementas juda link naudotojo ir gali būti valdomas virtualiai. Kai baigsite, po kelių sekundžių jis išnyks. Taip pat galite ranka perbraukti turinį tolyn ir taip grąžinti vartotojo sąsajos elementą į miego režimą. Taigi ne tik fiziniai elementai yra siejami su virtualiu 3D turiniu, bet ir intelektuali, kontekstu pagrįsta naudotojo sąsaja, kuri lanksčiai rodoma ir kurią galima sklandžiai ir patogiai valdyti. „Audi dimensions“ orientuojasi į naudotojus ir supranta jų poreikius.
Sėdint priekinėje kairėje „Audi activesphere“ koncepcijos sėdynėje, vairas yra įtraukiamas į nematomą padėtį. Jei vairuotojas nori perimti valdymą, vairas pasisuka iš nematomos padėties, o naudotojo sąsajos turinys prisitaiko prie rankinio vairavimo režimo. Christina: „Net ir su navigacija, norėdami patekti į naudojimo būseną ne tik spustelite piktogramą, bet galite sąveikauti su trimačiu navigacijos žemėlapiu. Skirtingiems informacijos lygiams skirti skirtingi sluoksniai, kurie palaipsniui kaupiasi priklausomai nuo to, kas jus domina.“
Pavyzdžiui, išlipę iš automobilio ir išvykę tyrinėti gamtos kalnų dviračiu ar slidėmis, norite ir toliau nešioti akinius, kad būtų rodoma aktuali informacija, pavyzdžiui, takų susijungimai, šlaitų nuolydžiai ar įspėjimai apie ribotą matomumą.
Janas: „Mes ne tik užtikriname, kad dabar pirmą kartą tokią technologiją galėsite naudoti sąveikai su transporto priemone ir jos funkcijoms valdyti, mes neapsiribojame vien tuo. Ši transporto priemonė yra skaitmeninė mišrios realybės platforma, kuri yra ruošiama tam, ką tikimės pamatyti ateityje: Įlipu į automobilį ir man savaime suprantama, kad jį valdysiu naudodamas MR akinius. Išlipu iš automobilio ir imuosi veiklos, pavyzdžiui, slidinėjimo ar važinėjimo kalnų dviračiais, kur akiniai taip pat padės. Automobilis yra mano palydovas, užtikrinantis šią sklandžią patirtį.“ Ateities automobilis yra įtrauktas į ekosistemą, praturtinančią realųjį pasaulį kontekstu papildytu virtualiu turiniu.
“Akiniai nustato, kas yra naudotojo dėmesio centre, ir perkelia valdymo elementą į juos.
Christina Huber

Christina Huber dėvi mišriosios realybės akinius.

Durelėse esantis „Audi“ matmenų atramos taškas yra fizinis elementas. Kai į jį nukreipiate akis, jis tampa interaktyvus.
Christina Huber dėvi mišriosios realybės akinius.
Durelėse esantis „Audi“ matmenų atramos taškas yra fizinis elementas. Kai į jį nukreipiate akis, jis tampa interaktyvus.
Ši ateities technologija leidžia dizaineriams sukurti lig šiol neįsivaizduotą naudotojo patirtį. Christina Huber: „Pats automobilis yra holistinė geros savijautos zona be jokių matomų kompiuterinių technologijų. Ir vis dėlto ji yra protinga – bet tik fone. Ji pradeda veikti tik užsidėjus mišrios realybės akinius“.
Tai atveria visiškai naujas transporto priemonių projektavimo galimybes ateityje. Dizaineriams nebereikės svarstyti, kur fiziškai turėtų būti išdėstyti valdikliai. Nesvarbu, kaip ir kur sėdėsite transporto priemonėje, ar tai būtų sėdima, ar gulima padėtis, su mišrios realybės akiniais visada bus užtikrinta galimybė pasiekti visus valdiklius. Todėl galima kurti visiškai skirtingas dizaino kalbas ir visiškai naują interjero dizainą. Ateitis išlieka novatoriška.

Gestai ore. Mišrios realybės akiniai suteikia vairuotojui galimybę valdyti valdiklius ten, kur jie jam yra natūraliausiai pasiekiami.
Gestai ore. Mišrios realybės akiniai suteikia vairuotojui galimybę valdyti valdiklius ten, kur jie jam yra natūraliausiai pasiekiami.


