Tvarumas – „Audi“ įmonės strategijos dalis. „Audi“ nuolat deda pastangų, kad sumažintų ekologinį pėdsaką, pvz., atsakingai elgdamasi su ištekliais. Vadovaujamės uždaros žiedinės ekonomikos vizija: siekiame sunaudoti mažiau, naudoti pakartotinai, perdirbti.
„Audi“ be vandens atliekų
Norėdama pasiekti ambicingo tikslo tapti žiedinės ekonomikos įmone, „Audi“ vadovaujasi tvarumo imperatyvu, prasidedančiu jau gamybos etape. Turime viziją pasiekti, kad visose „Audi“ gamyklose automobiliai būtų gaminami visiškai be vandens atliekų. Puikus pavyzdys – mūsų gamykla San Chosė Čiapos miestelyje, Meksikoje. Čia nuotekų vanduo apdorojamas prieš jam patenkant atgal į gamyklos vandentiekio sistemą. Po apdorojimo higieniškai švarus vanduo vėl naudojamas gamyboje arba, pvz., žaliosioms zonoms laistyti. Kitas žingsnis – dar taupesnis požeminio vandens suvartojimas.
Taisymas vietoj išmetimo
Pakartotinis panaudojimas – kitas svarbus žiedinės ekonomikos aspektas: perdirbimo metu atliekamas kapitalinis panaudotų dalių remontas ir vėl gaunamos originalios kokybės dalys. Toks procesas ir šių dalių pardavimas atsarginių dalių rinkoje sukuria reikšmingą pridėtinę vertę. Ne tik aplinkosaugos prasme, bet ir ekonomiškai – nes leidžia sutaupyti pinigų. Vykdant panaudotų dalių perdirbimo programą „Exchange 2.0“ taikomi skaitmeniniai metodai mechatroniniams defektams aptikti, išanalizuoti ir pašalinti. Ši programa šiuo metu išbandoma perdirbant transmisijas, o ateityje apims ir kitų atsarginių dalių gamybą.
Akumuliatorių perdirbimas
Iki 2025 m. „Audi“ ketina pristatyti 20 elektrinių automobilių. Dėl šios priežasties prireiks daugiau akumuliatorių. „Audi“ deda pastangas siekdama kuo labiau pratęsti akumuliatorių gyvavimo ciklą ir yra aktyvi Pasaulinio akumuliatorių aljanso (angl. Global Battery Alliance) narė. Šis aljansas rūpinasi žmogaus teisių gynyba ir socialiniais standartais žaliavų gavybos srityje bei kuria sprendimus ličio jonų akumuliatoriams pakartotinai panaudoti. Be to, „Audi“ bendradarbiauja mokslinių tyrimų srityje, pvz., su perdirbimo organizacija „Umicore“, kad būtų sukurti būdai aukštos įtampos akumuliatorių dalis pakartotinai naudoti vėl ir vėl. Taip pat panaudoti akumuliatoriai gali būti „prikelti antrajam gyvenimui“ – tai vyksta pagrindinėje gamykloje Ingolštate (Vokietija), kur šiuo metu jie išbandomi kaip galios šaltiniai, varantys šakinius krautuvus ir velkamąsias transporto priemones. „Kiekvienas ličio jonų akumuliatorius pasižymi dideliu energijos suvartojimu ir vertingais gamybiniais ištekliais, kurie turi būti vėl panaudoti pačiu protingiausiu būdu“, – sako Peteris Kössleris, AUDI AG produkcijos ir logistikos skyriaus valdybos narys. Tad „Audi“ elektrinio mobilumo samprata neatsiejama nuo racionalios akumuliatorių antrinio panaudojimo koncepcijos.
„Audi“ akumuliatorių korpusai gaminami iš aliuminio. Šis lengvas metalas išgaunamas iš boksito ir šio proceso metu sunaudojama itin daug energijos. Siekdama taupyti išteklius bei energiją „Audi“ pristatė projektą „Aluminium Closed Loop“, kurį įgyvendinant medžiagų likučiai grąžinami tiekėjams ir perdirbami. 2018 m. tokiu būdu buvo išvengta apie 70 000 metrinių tonų CO₂ ekvivalento išmetimo. „Audi“ – pirmoji automobilių gamintoja, įvertinta Aliuminio valdymo iniciatyvos (angl. Aluminium Stewardship Initiative, ASI) tvarumo sertifikatu už tvarią akumuliatorių korpusų gamybą.
Šiuo metu „Audi“ vidutiniškai sunaudoja
%
aliuminio medžiagų – šis skaičius auga
2018 m. buvo išvengta
metrinių tonų
CO₂ ekvivalento išmetimo įgyvendinant „Aluminium Closed Loop“ projektą –
tokiu būdu
%
sumažinta CO₂ priskiriama tarša
Tai – tik keletas sričių, kuriose „Audi“ siekia tvarumo kurdama uždarus medžiagų panaudojimo ciklus, kad įgyvendintų žiedinės ekonomikos principus. Šie pavyzdžiai puikiai parodo, kad tai yra įmanoma.
„Audi“ eina žiedinės ekonomikos link