Slapukai

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

„Audi“ skatina žiedinę ekonomiką

Tvarumas – „Audi“ įmonės strategijos dalis. „Audi“ nuolat deda pastangų, kad sumažintų ekologinį pėdsaką, pvz., atsakingai elgdamasi su ištekliais. Vadovaujamės uždaros žiedinės ekonomikos vizija: siekiame sunaudoti mažiau, naudoti pakartotinai, perdirbti.

„Audi“ be vandens atliekų

Norėdama pasiekti ambicingo tikslo tapti žiedinės ekonomikos įmone, „Audi“ vadovaujasi tvarumo imperatyvu, prasidedančiu jau gamybos etape. Turime viziją pasiekti, kad visose „Audi“ gamyklose automobiliai būtų gaminami visiškai be vandens atliekų. Puikus pavyzdys – mūsų gamykla San Chosė Čiapos miestelyje, Meksikoje. Čia nuotekų vanduo apdorojamas prieš jam patenkant atgal į gamyklos vandentiekio sistemą. Po apdorojimo higieniškai švarus vanduo vėl naudojamas gamyboje arba, pvz., žaliosioms zonoms laistyti. Kitas žingsnis – dar taupesnis požeminio vandens suvartojimas.

Taisymas vietoj išmetimo

Pakartotinis panaudojimas – kitas svarbus žiedinės ekonomikos aspektas: perdirbimo metu atliekamas kapitalinis panaudotų dalių remontas ir vėl gaunamos originalios kokybės dalys. Toks procesas ir šių dalių pardavimas atsarginių dalių rinkoje sukuria reikšmingą pridėtinę vertę. Ne tik aplinkosaugos prasme, bet ir ekonomiškai – nes leidžia sutaupyti pinigų. Vykdant panaudotų dalių perdirbimo programą „Exchange 2.0“ taikomi skaitmeniniai metodai mechatroniniams defektams aptikti, išanalizuoti ir pašalinti. Ši programa šiuo metu išbandoma perdirbant transmisijas, o ateityje apims ir kitų atsarginių dalių gamybą.

Akumuliatorių perdirbimas

Iki 2025 m. „Audi“ ketina pristatyti 20 elektrinių automobilių. Dėl šios priežasties prireiks daugiau akumuliatorių. „Audi“ deda pastangas siekdama kuo labiau pratęsti akumuliatorių gyvavimo ciklą ir yra aktyvi Pasaulinio akumuliatorių aljanso (angl. Global Battery Alliance) narė. Šis aljansas rūpinasi žmogaus teisių gynyba ir socialiniais standartais žaliavų gavybos srityje bei kuria sprendimus ličio jonų akumuliatoriams pakartotinai panaudoti. Be to, „Audi“ bendradarbiauja mokslinių tyrimų srityje, pvz., su perdirbimo organizacija „Umicore“, kad būtų sukurti būdai aukštos įtampos akumuliatorių dalis pakartotinai naudoti vėl ir vėl. Taip pat panaudoti akumuliatoriai gali būti „prikelti antrajam gyvenimui“ – tai vyksta pagrindinėje gamykloje Ingolštate (Vokietija), kur šiuo metu jie išbandomi kaip galios šaltiniai, varantys šakinius krautuvus ir velkamąsias transporto priemones. „Kiekvienas ličio jonų akumuliatorius pasižymi dideliu energijos suvartojimu ir vertingais gamybiniais ištekliais, kurie turi būti vėl panaudoti pačiu protingiausiu būdu“, – sako Peteris Kössleris, AUDI AG produkcijos ir logistikos skyriaus valdybos narys. Tad „Audi“ elektrinio mobilumo samprata neatsiejama nuo racionalios akumuliatorių antrinio panaudojimo koncepcijos.

Išteklių išsaugojimas: aliuminis

„Audi“ akumuliatorių korpusai gaminami iš aliuminio. Šis lengvas metalas išgaunamas iš boksito ir šio proceso metu sunaudojama itin daug energijos. Siekdama taupyti išteklius bei energiją „Audi“ pristatė projektą „Aluminium Closed Loop“, kurį įgyvendinant medžiagų likučiai grąžinami tiekėjams ir perdirbami. 2018 m. tokiu būdu buvo išvengta apie 70 000 metrinių tonų CO₂ ekvivalento išmetimo. „Audi“ – pirmoji automobilių gamintoja, įvertinta Aliuminio valdymo iniciatyvos (angl. Aluminium Stewardship Initiative, ASI) tvarumo sertifikatu už tvarią akumuliatorių korpusų gamybą.

Šiuo metu „Audi“ vidutiniškai sunaudoja

15

%

aliuminio medžiagų – šis skaičius auga

2018 m. buvo išvengta

70 000

metrinių tonų

CO₂ ekvivalento išmetimo įgyvendinant „Aluminium Closed Loop“ projektą –

tokiu būdu

39

%

sumažinta CO₂ priskiriama tarša

Tai – tik keletas sričių, kuriose „Audi“ siekia tvarumo kurdama uždarus medžiagų panaudojimo ciklus, kad įgyvendintų žiedinės ekonomikos principus. Šie pavyzdžiai puikiai parodo, kad tai yra įmanoma.

„Audi“ eina žiedinės ekonomikos link

  • „Audi“ prisideda įgyvendinant Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus (DVT).
  • „Audi“ dalyvauja įvairiose iniciatyvose ir darbo grupėse, pvz., Pasauliniame akumuliatorių aljanse ir Aliuminio valdymo iniciatyvoje (ASI), bendradarbiaudama su suinteresuotaisiais subjektais, kad būtų sprendžiamos ekologinės, ekonominės ir socialinės problemos.
  • Įmonė suvokia, kad automobilio tarša apima visą produkto gyvavimo ciklą, o ne tik naudojimo metu išsiskiriančias emisijas. Iki 2025 m. „Audi“ ketina sumažinti jos įmonių grupės gamyklų daromą ekologinį poveikį 35 procentais kiekvienam pagamintam automobiliui palyginti su 2010 m. O ilgojo laikotarpio tikslas – uždara žiedinė ekonomika.
  • „Audi“ turi viziją, kad visose jos gamyklose automobiliai būtų gaminami visiškai be CO₂ emisijų ir vandens atliekų. Jos gamyklos Briuselyje (neutrali CO₂ junginių aspektu gamyba) ir San Chosė Čiapos (gamyba be vandens atliekų) jau pasiekė šį tikslą.