Sudie rūpesčiai dėl įkrovimo! Iki 2020 m. IONITY sukurs galingą elektrinių transporto priemonių įkrovimo tinklą, kuris apims apie 400 didelio našumo greitojo įkrovimo stotelių pagrindinėse Europos eismo arterijose. Tačiau kur bus įrengti elektros stulpai ir kokia energija bus jais tiekiama? „Audi“ tinklaraščio kūrėja Stefanie Lackner sužinojo daugiau ir papildė savo žinių bagažą – kartu su Anno Mertensu, „Audi“ projektų vadovu greitojo įkrovimo srityje.
Anno Mertensas: Taip, žinoma. Vairuoju „Audi e-tron“, tad galiu lengvai jį įkrauti tiek namuose, tiek atvykęs į „Audi“.
Ne, mano nuomone, šis rūpestis išlieka. Juk greta mūsų pirmojo visiškai elektrinio modelio „Audi e-tron“, plėtojame ir įkrovimo sprendimus, kurie skirti ne tik klientų namų ūkiams, bet ir keliams. Suprantame, kad mums reikia patikimo įkrovimo tinklo, kuris leistų keliauti elektriniais automobiliais ilgus atstumus, kad mūsų klientai galėtų naudoti juos kaip pagrindines transporto priemones. IONITY tinklas reiškia svarbias galimybes mūsų klientams ir gamintojams.
IONITY – tai daugiau nei greitojo įkrovimo stotelių gamintoja. Tai bendras kelių konkuruojančių įmonių projektas, kuriuo siekiama elektrinio mobilumo sėkmės. Iki šiol trumpo sustojimo greitkelyje nepakakdavo visiškai įkrauti akumuliatoriui, nes nebuvo galingo įkrovimo tinklo. Tad turėjome imtis veiksmų. Kartu su BMW, „Daimler“ ir „Ford“, „Volkswagen Group“ įkūrė bendrąją įmonę pavadinimu „IONITY“, prie kurios 2017 m. lapkritį prisidėjo „Audi“ ir „Porsche“. Taip buvo sukurtas pirmasis visos Europos didelės galios įkrovimo tinklas.
IONITY ieško partnerių Europos šalyse, kad galėtų įrengti naujas įkrovimo stoteles patraukliose vietose pagrindiniuose eismo maršrutuose ir greitkeliuose – ten, kur vairuotojai įprastai sustoja keliaudami ilgus atstumus. Įmonė bendradarbiauja su tokiais partneriais kaip „Tank & Rast“, SHELL, OMV, MRH ir „Circle K“. Ji turi aiškų tikslą: įrengti ir valdyti 400 greitojo įkrovimo stotelių optimaliose vietose iki 2020 m. Šiuo metu jau veikia apie 130 stotelių ir pasirašytos sutartys dėl daugumos likusių įkrovimo vietų.
Nėra jokios abejonės. Didelės galios įkrovimo tinklas pagrįstas ateities technologiniais siekiais. Kiekviena greitojo įkrovimo stotelė turi vidutiniškai šešis įkroviklius. IONITY naudoja bendrąjį Europos standartą atitinkančią kombinuotą įkrovimo sistemą (angl. Combined Charging System, CCS). Pirmojo visiškai elektrinio „Audi“ įkrovos talpa siekia 150 kW. Esame pirmieji, kurie įgalino tokią įkrovos talpą masinėje gamyboje. Su IONITY automobilis bus paruoštas įveikti kitą tolimą atstumą per 30 minučių. Ir tai dar ne viskas: įkrovimo stotelės sukurtos atsižvelgiant į ateities galimybes, t. y. ateityje techniškai bus įmanoma pasiekti 350 kW įkrovos talpą.
Viskas labai paprasta. Įsigijęs automobilį „Audi“ klientas gauna kortelę, kad galėtų naudoti įkrovimo paslaugą „e-tron Charging Service“. Klientui tereikia palaikyti kortelę ties įkrovikliu, kad būtų pradėtas įkrovimas. Mokėjimas atliekamas skaitmeniniu būdu naudojant banko sąskaitos duomenis, išsaugotus savininko „myAudi“ portale. Ateityje ims veikti „Plug & Charge“ funkcija, kuri reikš, kad klientui tereikės prijungti įkrovimo kabelį prie automobilio. Automobilis automatiškai prisijungs prie įkrovimo stotelės – tai bus išskirtinai patogu ir paprasta.
Ši bendroji įmonė yra išsikėlusi tikslą naudoti kiek įmanoma kuo daugiau energijos iš atsinaujinančių išteklių. Siekdama aprūpinti vienas greičiausių įkrovimo stotelių Europoje žaliąja elektros energija, IONITY daug dėmesio skiria bendradarbiavimui su vietiniais tiekėjais ir atitinkamai pritaiko jungtis. Elektrinis mobilumas tampa racionaliu ir tvariu sprendimu tik tuomet, kai jam naudojama elektros energija iš atsinaujinančių šaltinių.
Įkrovimo poreikiai įvairiose šalyse skiriasi. Pvz., JAV ir Kanados gyventojų poreikiai mažai kuo skiriasi nuo tų, kurie būdingi Europai. Čia klientai taip pat nori važiuoti kuo ilgesnius atstumus akumuliatoriniais elektriniais automobiliais (angl. battery electric vehicle, BEV). „Electrify America“ ir „Electrify Canada“ kuria didelio galingumo greitojo įkrovimo infrastruktūrą, pasižyminčią panašiomis įkrovimo galimybėmis, kaip ir IONITY stotelės. Šiuo metu čia jau veikia daugiau nei 300 stotelių. Tačiau Kinijoje situacija skiriasi. Vos keli klientai nori važiuoti iš Pekino į Šanchajų automobiliu. Nepaisant ilgų atstumų tarp Kinijos metropolių, įkrovimo infrastruktūros poreikiai čia visai kitokie.
Įkrovimo stotelių skaičius
Įkrovimo stotelės veikia
šalyse
Po įkrovimo stotelę kas
km
2018 m. „Audi e-tron“ stojo į pirmąsias mūsų elektrinio mobilumo gretas. Nuo tada ėmėmės vystyti šią sritį sistemiškai ir visapusiškai. Šiemet pristatysime „Audi e-tron Sportback“ – antrąjį mūsų elektrinį automobilį. Abu modeliai pasižymi ilgu galimu nuvažiuoti atstumu: „Audi e-tron“ nuvažiuojamas atstumas yra 400 km remiantis WLTP ciklu, ilgesniu nei 400 kilometrų.
Prireikus įkrauti automobilį klientai gali naudoti „e-tron Charging Service“ paslaugą, kuri leidžia patogiai naudotis apie 80 procentų visų viešųjų įkrovimo stotelių Europoje. Nesvarbu, kintamąja ar nuolatine srove, esant 11 ar 150 kW įkrovos talpai – viskas įmanoma su viena kortele. Šiuo metu tinklas apima 17 ES rinkų, o per ateinančius metus bus išplėstas į Rytų Europą. Klientai gali įkrauti savo elektrinius automobilius daugiau nei 100 000 stotelių visoje Europoje ir šis tinklas nuolat auga. Tad jau dabar esame nemažai nuveikę ir toliau ketiname eiti šiuo keliu.
Esame pačiame pokyčių sūkuryje. Atėjo laikas į automobilius žvelgti plačiau. Elektromobilumo eroje jie tampa kur kas daugiau nei susisiekimo priemone. Automobiliai ir toliau išliks pagrindiniais mobilumo elementais, tačiau teiks ir papildomos naudos. Vienas to pavyzdžių – automobilių integravimas į namų ūkius ir elektros tinklus. Čia taip pat turime matyti galimybes žvelgti į automobilį plačiau, kad galėtume sukurti klientams papildomą vertę.